StigAre Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Hei. Jeg har en '96 S124 220 (bensin) med IR sentrallåsystem og startsperre originalt fra fabrikk. Idag skulle jeg kjøre til barnehagen på morran, det gikk som normalt. Skulle kjøre fra barnehagen igjen, og da var det null liv. Låser opp bilen som normalt med ir nøkkel, blinker grønt i lampa på håndtaket og setter på tenning, skal starte og da skjer det ingenting, absolutt ingenting. Prøver ikke å tenne/starte, er bare dødt. Har såklart nok strøm på batteri, kjørte jo bilen for 10min siden. Alle lamper i dashbord tenner som normalt, bensinpumpa går sine få sekunder, men ikke antydning til å ville starte. Starter slår ikke inn, skjer bare ingenting, hehe. Noen som har noe tips her ? Jeg antar at det har noe med startsperra å gjøre, men kjenner ikke dette systemet veldig godt. Har prøvd å søke litt rundt her, men ikke funnet som har hjulpet desverre... Bilen står nå, og jeg er nødt til å kjøre VAG Så håper på litt hjelp her, hehe. Quote
Tor Anton Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 det aller første du må sjekke er å flytte litt på girspaken om det er automat. Så er det å låse å låse opp noen ganger. Ikke helt uvanlig at de startsperrene klikker å det ligger en guide på nettet om åssen du kobler ut den. Det er bare å ta en ledning mellom 2 stikkere det relèet sitter. Quote
StigAre Posted February 15, 2016 Author Posted February 15, 2016 Takk for svar. Har nå snart prøvd det meste føler jeg, hehe. Fant oppskriften du snakket om og skal teste ut det Quote
Marevan Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Og for all del test irlåsen på bakluka også. Jeg plagdes med ir før, men det har vært dønn stabilt etter at jeg synkroniserte de på nytt. Quote
StigAre Posted February 16, 2016 Author Posted February 16, 2016 Nå går bilen igjen. Fikk bypass kobla startsperre releet. Quote
Skjærbus Posted December 26, 2019 Posted December 26, 2019 On 16.02.2016 at 11.20, StigAre said: Nå går bilen igjen. Fikk bypass kobla startsperre releet. Hei. Hvordan bypasskobler man startsperre-releet? Jeg har rotet bort IR-nøkkelen.... Quote
Recommended Posts