bmh300tdt Posted February 12, 2016 Posted February 12, 2016 hei, har en 1991 s124 300tdt med nivåregulering og asd. skal snart ned med hele bakstillinga mi grunna rustsveis, og da tar jeg jobben med å bytte alle foringer i bakstilling også. Det jeg skulle hatt hjelp med er å funnet alle foringer på evt en nettbutikk. finnest det noen bra sider? og hvilke foringer anbefaler dere? evt noen tips og triks til arbeidet? Quote
Tor Anton Posted February 12, 2016 Posted February 12, 2016 Skal du ha bilen så kjøp org eller tilsvarende hos autoroyal, Båstad eller stjerneservice. Skal bilen bare opp å gå så har du 3skruer, skruvat o.l. Selv har jeg sendt noen bakstillinger på sandblåsing og pulverlakkering, men da bør det være en bra bil som du skal ha selv for det koster litt. Eller, ikke all verden da. Jeg har gitt både 1500 og 3000 å synes det er verdt det. Da har jeg tatt bruer, subframe, og staggene. Tror det er skruvat som har løse foringer til staggene. Quote
Atmobil Posted February 12, 2016 Posted February 12, 2016 Har ikke gjort dette på S124 men sist vår var bytta jeg alt av foringer i forstillinga på min S123 og da sandblåste jeg og lakkerte alle stag med sinkspray og hammerlakk. Kjøpte sandblåser på Jula og sanda derfra også (blåsesanda på Biltema anbefaler jeg ikke). Gikk vel med en 100-125 kg sand og to bokser med hammerlakk og to-tre bokser med sinkspray. Mye jobb med blir fint resultat først og fikk skryt av kontrolløren på EU at bilen så veldig bra ut under (langt bedre under en oppå faktisk ) Jeg tok sjansen på å kjøpe alt av deler på http://www.autodeler.co.no/ så får vi se om de er like gode til neste EU om i slutten av 2017. Quote
FrodeS Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Det finnes pakker å få kjøpt. Skal du ha bilen en stund, så kjøp skikkelig vare. Jeg har prøvd diverse. Lemförder og FEBI var verste møkka jeg har hatt på. Foringer som var ferdig etter 10-20.000 km. Nå sitter det på noe billigræl, som egentlig har holdt bedre enn forventet, men ikke veldig bra. Quote
bmh300tdt Posted February 25, 2016 Author Posted February 25, 2016 takk for svar! så dette her for eksempel er ikke noe å satse på? https://www.skruvat.no/Stabilisatorsett-P207105.aspx det er foringer på alle bevegelige stag, også de 4 til subframe, to til diff, er det noen flere? Quote
Tor Anton Posted February 25, 2016 Posted February 25, 2016 Som sagt, er dette godbilen å du skal ha den lenge så hadde jeg kjøpt oem eller om. Skal det holde 4 til 5 år så funker det der. Er vel 5års garanti på dette. Bror har noe slikt på 3året (tror jeg)på sin å funker de Quote
bmh300tdt Posted February 25, 2016 Author Posted February 25, 2016 Som sagt, er dette godbilen å du skal ha den lenge så hadde jeg kjøpt oem eller om. Skal det holde 4 til 5 år så funker det der. Er vel 5års garanti på dette. godbilen min er det, men den er nok for rusta til å bruke for mye penger på. så tror jeg går for billigutgaven. men sliter litt med å finne subframe foringene og diff foringene. også er det vel en foring innerst på skåla som fjæra står i? Quote
modzona Posted February 25, 2016 Posted February 25, 2016 Bestilte nettopp de 4 hovedforingene komplett med nye bolter til traversen bak til ca 2200kr for alt hos min lokale mb forhandler. Selv får jeg svært gode rabatter der da sjefen på delelageret vet at jeg går andre plasser hvis han er for dyr. Samt jeg er innom der ganske ofte da jeg handler deler for 2-3 når de trenger deler så blir ofte 1-2 ganger innom i uka. Ser at stjerneservice skal ha 2800kr for samme delene uten klubbrabatt osv. Jeg ville evt sendt en epost til stjerneservice å hørt om han kan skaffe dette i lemforder deler da det er noe billigere men svært nært mb original delekvalitet og noe billigere. Samme gjelder egentlig stagsett. Blir svært skeptisk til kvaliteten på delelene når dem ikke setter opp produsenten på dem. Sånn her bruker jeg å tenke. Skal bilen bare vare til neste eu kontroll så kjøper man det billigste sånn høvelig grei kvalitet man kommer over. Skal bilen vare 5-10år så går man på det beste ikke originale delekvaliteten. Ønsker man at bilen skal leve 10år+ så går man for originalt. Denne listen synes jeg er en grei guide i dele produsent verden som til tider kan vær ganske vanskelig å skille gode produsenter fra dårlige. www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=1919 Quote
bmh300tdt Posted March 7, 2016 Author Posted March 7, 2016 har fått sjekket de meste av foringer i bakstilling, mangen som ikke såg bra ut, men dei var heilt fine. så tror ikkje eg kommer til å skifte noke som ikkje er nødvendigt. kommer til å skifte indre og ytre på begge nedre bærebroene bak (knirking), og alle travers foringene som festest i karoseriet. alle deler bestilt. Quote
Recommended Posts