Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har noen spørsmål angående min W202,  220 cdi.

Og håper noen har noen svar på hva som kan være feil.

 

1. Gearspaken låser seg i P, må utløses manuelt.

Lite olje på kasse (bare 2,2 liter), lekkasje rundt "kontakt", tappet kassa, bytta pakning og filter (ikke noe spon/dritt i bunnpanna), tatt ut kontakten o-ringer byttet, fylt 3,5L og startet, startet og gått seg varm, låser seg i Park å måtte fortsatt utløse gear fra P manuelt! Noen ideer?

Olje som kryper opp langs ledningsnettet? Hva sitter så denne "boksen" som detre ledningsnettet går til??

Hvor mye olje er det i kasse og hvor mye i konverteren?

 

Har bremselysbryteren noe innvirkning iht "dobbelfunksjon" her og dermed låser gear seg i park?

 

2. Lås bakluke vil ikke låses/låse opp.

Vakuumproblemer? Eller er låsen helelektrisk? Hva kan være feil?

 

3. Ryker myyyye ved pådrag, mye sot, starter lett og går fint, uansett vær og temperatur!

Ser noe oljesvetting på slange som går på "framsiden" av turbo! Olje som "forbrennes"?

Feil med EGR?

Hvor sitter EGR'en isåfall?

Obs: "omprogramert" til 170 og noe hester!

 

Hva tror dere?

Jeg takker for alle råd og tips! 😊

 

Posted

Gearkassa har signal fra bremselysbryter som åpner solenoiden som låser spaken i park. Dette for at du skal stå på bremsen når du forlater park. Ikke uvanlig at bremselysbryter er synderen.

 

Kabler fra kassa finner du igjen ved ecu'en til kassa. Sjekk om du har en boks med skruer på lokket i motorrommet på passasjersiden rett foran frontruta.

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...