Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Her om dagen så var jeg ute å kjørte, Etter 20 min så virket ikke bremsene slik de burde gjøre.

Jeg presset pedalen i bånn, og gikk fra 80 kmt til 50 kmt på kanskje 400meter.. så det tok en del lengre tid en vanlig..

Når jeg kjørte videre så vedvarte problemet.. slik at jeg ikke viste om jeg kunne kjøre hjem igjen.

Bremse veske er full, den er litt over "max", så lekkasje er kanskje ikke problemet?

Klossene ser og kjennes fine ut.

Men på turen tilbake, så funka bremsene helt normalt igjen. de var harde. Så om noen har vært borti dette før, og kan forklare hva de gjorde for å løse problemet så hadde det vært krem med en tilbakemelding på det.

Tør ikke kjøre bilen før jeg vet om hvor problemet er og hva som skaper problemet.. kjøre uten bremser eller bremser som fungerer litt er ikke en god følelse.

Om det er noen info jeg har utelatt som dere trenger bare si ifra så skal dere få dette.

Posted

Hadde du bremset litt i forkant??? Kan jo være en evighet siden bremsevesken er blitt byttet så kokepunktet er blitt lavt. Da koker vesken å bremsene blir dårlig/borte, men kommer seg da den har stått litt. Skal ikke veske byttes hvert 2 år egentlig???

Posted

Hei.

Takk for svar.

Har ikke byttet noe veske på flere år. Men kjøreturen  jeg hadde når problemet oppsto besto mest av oppoverbakker.. og turen hjem av nedoverbakker og jeg måtte bremse mer da.. men hadde ikke noen problemer da.

Kan det være noen andre ting som gjør slik at bremsene ikke funker?