Guest solargampen Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 Prøvde å få startet bilen i ettermiddag, men det virket som om den ikke fikk diesel... den stod i en oppoverbakke med nesa opp..Etter å ha dratt den på starteren ca 2 x 15 sekunder var den på vei til å fyre.. tredje gang ville ikke batteriet og starteren mer.. prøvde med hjelpestrøm, men starteren virker helt død. bilen er en 89 300 tdt. noen der ute som kan hjelpe meg med å stille en diagnose? er det innslaget eller starteren? Takker for alle svar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 noen der ute som kan hjelpe meg med å stille en diagnose? er det innslaget eller starteren? Jeg vil tro du ikke har nok strøm. Jeg klarte ikke å få liv i 240TDen min med startkabler heller. Måtte til med batterilader for å få det til. Angående de første startproblemene: Har du byttet begge dieselfilterene i det siste? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest solargampen Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 Skal prøve å lade batteriet i helgen.. byttet forfilter for ca 8000 km siden..hovedfilteret for diesel bytter jeg hver 10000km. tenker du på en luftlekkasje ett eller annet sted rundt forfilteret?Må legge til at jeg har hatt problemer med starteren i ca et år... den slår av og til ikke inn , men etter to "feilslag", kommer den.Rart at det ikke er liv selv med hjelpestart... har ikke vært borti dette før Blir mere tid til å kjøre V-max i steden for... det er jo ikke å forakte når været er som nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Skal prøve å lade batteriet i helgen.. byttet forfilter for ca 8000 km siden..hovedfilteret for diesel bytter jeg hver 10000km. tenker du på en luftlekkasje ett eller annet sted rundt forfilteret? Nei, jeg tenkte at du kanskje hadde gjort den samme tabben som så mange andre, og kun bytte hovedfilteret og ikke forfilteret. Jeg har selv lånt en bil som selvsagt fikk motorstopp når jeg var ute og kjørte som hadde dette problemet... Hvis du har hatt problemer med starteren før så kan det hende du ligger litt dårligere ann ja... Prøv i hvertfall å lade batteriet før du gjør noe mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest solargampen Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Det var starteren som var problemet...den har sagt takk for seg..Nesten ny starter er satt i, på verksted.... det kom meg på 2127,- alt inklusive...jeg er førnøyd....godt å kjøre Merc igjen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts