Olav Posted December 17, 2006 Posted December 17, 2006 Det er stadig spørsmål om råd ved kjøp av biler her. Svakheter ved forskjellige modeller og hva man skal se etter hvor. Modellendringer og utstyrsnivå. Hva som er enkelt å fikse og hva som er mere omfattende. Hva med å lage en kjøpsguide som på en grei og oversiktlig måte tar for seg disse tingene. Mange her sitter inne med stor kunnskap som sikkert kan deles med andre. Jeg ser for meg at man kanskje kan lage en tråd for hver modell hvor folk skriver inn sine erfaringer og tips med de aktuelle modellene. Når tilstrekkelig informasjon er samlet inn tar en eller annen ansvar for å samkjøre dette til en kjøpsguide. Se for eksempel kjøpsguide hos en klubb for et annet bilmerke fra Stuttgart. http://www.porsche-club-norge.no/text.php?id=29237859
Jørn-Flemming Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 God idé! Som dere kanskje har oppdaget er jeg også kontaktperson for Norge i S-klasseklubben i Tyskland. Jeg holder nå på å etablere norske sider på klubbens hjemmeside. Der vil det bl.a. komme oversettelser av kjøpsveilederne til W126, W140 og W116. For W126-seriens vedkommende vil sidene komme opp før jul. Det samme gjelder modellhistorikken for W126 og W140. Kjøpsveilederen for W140 står for tur, men er en skikkelig omfattende greie å oversette, så det blir nok først til neste år. Etterhvert vil også tilsvarende informasjon om W116 bli lagt opp der. De sidene kan MBE bare linke seg direkte opp til - så sparer vi at det blir gjort dobbelt arbeid. Etterhvert som jeg ev får tilbakemeldinger om ting som gjør sidene enda bedre tilpasset for norske forhold kan jeg oppdatere sidene på S-klasseklubben.
Olav Posted December 18, 2006 Author Posted December 18, 2006 =D> =D> Bravo Jørn-Flemming. Da var allerede S-klassen i boks. Da er det bare resten igjen. Kanskje vi kunne lage en egen forumdel for dette formålet med en tråd for hver modellserie?
Alexander Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Ja, det må vi få til! Skal se hva jeg kan få gjort.
Alexander Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Jeg lagde et nytt forum under teknisk som heter kjøpeguider. Da er det bare å begynne å skrive!
Olav Posted December 18, 2006 Author Posted December 18, 2006 Flott. Da lager jeg tråder for hver modellserie med litt grunnleggende informasjon.
Alexander Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Flott. Da lager jeg tråder for hver modellserie med litt grunnleggende informasjon.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now