Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Jeg har en 2009mod cl 65 Amg, sliter litt med at lyden er litt for "pusslete" så har nå bestillt meg nye bakpotter (axel-back). Disse er med elektroniske spjel for å justere lyden etter behov. Grunnen til at jeg ikke har kjøpt ett komplett anlegg er fordi jeg ikke har fått svar fra noen i hverken norge eller utlandet om de leverer til min bil.

Her kommer spørsmålet mitt:

Bør jeg gjøre noe med katalysatoren? Å kan det lønne seg å få en til å sveise "komplett" eksos helt fra turboene til de nye bakpottene?

Axel-back anlegget har jeg kjøpt av merket Meisterschaft som skal være ledende på anlegg til denne type bil.

Takk for alle svar :D

Posted

Er vel kanskje best å søke om dette på de utenlandske forumene? Er relativ sjelden bil i Norge... og kanskje ikke så stort med kunnskaper om den?

Kanskje ta kontakt med nærmeste eksosverksted? Svendsen ellerno?

Posted

Er vel kanskje best å søke om dette på de utenlandske forumene? Er relativ sjelden bil i Norge... og kanskje ikke så stort med kunnskaper om den?

Kanskje ta kontakt med nærmeste eksosverksted? Svendsen ellerno?

Takk for svar, men tenker mest på generellt, om det er noen vits i forhold til lyd å gjøre noe mer enn å skifte bakpottene?

Ha en fin kveld  :D

Posted

jeg byttet også bakpotterne på min 350cdi for å få mere lyd, gikk for orginale E63amg potter var veldig skuffet etter montering same lyd som før, koplet fra dei igjen startet motoren same lyd. tror det meste lyd blir fjernet I katalysatoren og partikkel filteret på min bil. :D

Posted

Skal en del til for å få grom lyd på diesel mener jeg... Annerledes med stor bensinmotor :P

Mesteparten av lyden ligger nok i de midtre lyddemperne... Mange som kjører strake rør fra motoren til enden, og monterer "effektanlegg" bakerst...

Posted

Du får se hva det blir med det du har kjøpt, og ta det derfra. Dersom det fremdeles blir for lite, er det ofte en midtpotte som kan fjernes. Vet ikke akkurat med din modell, men det er endel leverandører som lager erstatningsrør for senterpotter. (kalles ofte soundpipe)

Framme kan man ofte gå fra to cat'er på hver side til en på hver side, men det har erfaringsmessig ikke all verdens innvirkning på lyden.

Posted

På min gamle bil (CLS 55 AMG) så hadde jeg custom eksos hele veien.. Det BLE pen lyd :D

Bare bakre potter gir bittelitt lyd ved høyere turtall, ellers er det relativt likt. Og jeg liker å cruise med skikkelig god og GROM lyd.

Posted

Btw.... hvorfor har du ikke lagt ut bilder av bilen din?

Jeg ble medlem her igår, kjøpte bilen i august var da gått 2500km, nå er den gått ca 7500.. Har ikke så mangen bilder ettersom den står vinterlagret i garasjen:-) ligger noen bilder på min instagram bruker "alendal" :-) skal få noen bilder ut når jeg får tatt noen til våren :-)

Posted

Jeg ble medlem her igår, kjøpte bilen i august var da gått 2500km, nå er den gått ca 7500.. Har ikke så mangen bilder ettersom den står vinterlagret i garasjen:-) ligger noen bilder på min instagram bruker "alendal" :-) skal få noen bilder ut når jeg får tatt noen til våren :-)

:supz: