Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en w211 stv avantgarde med originale led baklys.

På Lørdag begynte det med at jeg starta bilen og en haug feilmeldinger kom opp i display og fortalte at venstre kjørelys bak defekt,høyre kjørelys bak defekt, venstre bremselys bak defekt og høyre bremselys bak defekt påfølgende av fire nye meldinger som sa det samme men i tillegg at backuplights on.

Noen ganger ser jeg lysene slå seg på under åpning låsing av bil men så går det over til backuplysene på bakluka igjen.

Et par ganger har de fungert som normalt etter opplåsing av bil og virket i en liten kilometer, men så er det pån igjen.

Høyre baklys blinker hele tiden kjappe blink med et par sekunder mellom blinkene, også mens backuplysene er på. venstre er helt dødt når det slår seg over til backup.

Noen som kjenner til dette og hva det kan være?

Posted

Hei!

Hadde samme utfordring for Ca 1 år siden med min 07 w211.

Så plutselig ble det i orden igjen. Nå på nyåret kom det tilbake, og det jeg la merke til var at når bil var låst og jeg skulle låse opp bilen, lyste høyre baklys i Ca 1 sekund. Så slo backup pærene seg på.

Jeg åpnet baklyset og skrudde ut plast holderen som har både blink og kombinert baklys/bremselys på venstre side. Litt mørk farge på pærene, men glødetråd virket å se hel ut.  Kjøpte ny og problemet var løst. Grunn til at det blinker litt hos deg tyder trolig på dårlig kontakt vil jeg tro. Det kostet Ca 400 å kjøpe nye pærer, men det er også FØRSTE GANG  jeg bruker penger på lyspære på min bil. Den har nå gått 396.000 km! Så de varer lenge!

Spør nærmeste Mercedes forhandler om du kan teste en slik pære hos de for å se om det er pærene... Lykke til.