Jump to content

Recommended Posts

Posted

Fikk e-post fra selger nå.

Her er det han skriv.

Bilen er helt original til minste detalj.

Den ble tatt inn fra tyskland som karosseribytte på en c220.

Derfor har den fått ett nytt understellsnummer.

Pris på denne med engangsavgift i fjor var 420,000.-

Understellsnummeret som er originalt er:wdb2020331f802217.

Understellsnummeret som er uoriginalt innpreget er:20054710151

hva trur dere?

Posted

Drøssevis med biler som er tatt inn på denne måten uten at jeg nødvendigvis ser noe galt i det hvis jobben er gjort på en ordentlig måte og alt er godkjent.

Stikk og se på den. Finner du ikke noe galt på den er det bare å løpe og kjøpe.. (og så kommer jeg på besøk en tur... ;) )

Posted

Drøssevis med biler som er tatt inn på denne måten uten at jeg nødvendigvis ser noe galt i det hvis jobben er gjort på en ordentlig måte og alt er godkjent.

Det gjør jeg, de er ikke originale og da er samleverdien lik null. Bryr man seg null om akkurat det, ser heller ikke jeg noe galt i det.

Posted

Det gjør jeg, de er ikke originale og da er samleverdien lik null. Bryr man seg null om akkurat det, ser heller ikke jeg noe galt i det.

Veeeeeldig enig med Trond Erik, ja.

Jeg regner med at de som har bygget denne bilen har sagt 220en og AMGen i 2, og så sveist isammen AMGen med 220en. Vet at det er (var?) lovlig og at det ble godkjent, men jeg er...  ehhhhhh.....skeptisk!!

Posted

Er desverre litt enig jeg også :( samleverdien er sagd vekk  :evil:

Men det hadde jo vært litt morro med sånn bil da 8)

er det noen som vet hva org. sånne biler ligger på i Norge? sånn ca.

Posted

Karosseribytte er akkurat det som ligger i ordet. Altså bytte av hele karosseriet. Det vil si at ved en større skade kan man ta inn f.eks en tilsvarende bil fra utlandet og bruke karosserier fra denne og montere inn motor og drivverk fra den skadede norske bilen. Det er altså ikke snakk om å kutte bilen i to og slike lignende operasjoner. Uklarheter i regelverket gjorde det mulig å gjøre slike krumspring som er gjort med ovennente bil. Altså at man først setter sammen C43 karosseriet med 220 motoren for senere å bygge om bilen til C43.

Les mer om dette her: http://www.toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=75462&epslanguage=NO

Posted

Karosseribytte er akkurat det som ligger i ordet. Altså bytte av hele karosseriet. Det vil si at ved en større skade kan man ta inn f.eks en tilsvarende bil fra utlandet og bruke karosserier fra denne og montere inn motor og drivverk fra den skadede norske bilen. Det er altså ikke snakk om å kutte bilen i to og slike lignende operasjoner. Uklarheter i regelverket gjorde det mulig å gjøre slike krumspring som er gjort med ovennente bil. Altså at man først setter sammen C43 karosseriet med 220 motoren for senere å bygge om bilen til C43.

Les mer om dette her: http://www.toll.no/templates_TAD/CircularLetter.aspx?id=75462&epslanguage=NO

Hmmmm :-k.  Er likevel litt ehhhh....Skeptisk!! :lol: :lol:

Posted

Er det du som spiller i reklamefilmene til Posten? :D

Jeg vil tro at denne bilen fremstår akkurat som da den forlot fabrikken, bortsett fra at den har fått et  nytt chassisnummer og identiteten til en 220. Så lenge den er godkjent slik den står hadde jeg gjerne overtatt den. Selvsagt er den ikke noe verd som samleobjekt på grunn av dette, men for å ha en rå bil å kjøre rundt i er den helt topp. :D

Posted

Jeg regner med at de som har bygget denne bilen har sagt 220en og AMGen i 2, og så sveist isammen AMGen med 220en.

Hvorfor regner du med det?

Det vanligste var å plukke ut motor og drivverk, sette det over fra 220n og få registrert nytt karosseri til 220-motoren. Når det er godkjent setter man alt tilbake slik det var og søker om å få bygge om 220n til 43 AMG.

Mulig samlerverdien forsvinner, men vi skal vel ha bilen for å kjøre med, ikke sette på et museum og la støve ned?

Posted

Tviler sterkt på at de har kappet denne i 2 som Charlie nevner, tipper de har tatt enkle måten å punchet inn nytt chassinummer og omtrent bare det.....  :?

Et 220 chassi er jo identisk med C43 Chassi så jeg ser ikke helt problemet, men det skal jo sies at ingen av oss vet hvilken "thomsing" som har skrudd på bilen, men det gjør vi jo ikke uansett bil vi kjøper...eller hur...??

Prøvekjøring av bilen vil jo kjapt bekrefte om den er satt i sammen riktig..... :lol:

Samle verdi....hhmmm...ja, ja for de som har tenkt å hive et laken over den og stable den vekk så er jo det litt intressangt.... :lol:

Posted

Jeg må bare beklage men jeg hadde ikke syntes det hadde vært noe moro og hatt en AMG og ikke kunne kalle den en originalbil. Da forsvinner all eierglede for min del. Blir som med bilen til Inge Høyer. Jeg forstod det slik at den var en original 500 og "imponert-faktoren" lå høyt. Men når jeg fikk vite at den var ombygd, sank den faktoren ned i kjelleren (no offence, Inge). Skal man ha en slik bil og samtidig være stolt som en hane over hva som står på gårdsplassen, må det være originalt! Men det er min mening da...

Posted

Jeg regner med at de som har bygget denne bilen har sagt 220en og AMGen i 2, og så sveist isammen AMGen med 220en.

Hvorfor regner du med det?

Det vanligste var å plukke ut motor og drivverk, sette det over fra 220n og få registrert nytt karosseri til 220-motoren. Når det er godkjent setter man alt tilbake slik det var og søker om å få bygge om 220n til 43 AMG.

Hva som var vanligst vet jeg ikke, men jeg hadde en 1979 Mercedes 450 SE som var godkjent ombygget fra 1975 280 S. Denne hadde de kappet og skjøtet og fått godkjent. Jeg hadde ingen problemer med det, men denne bilen måtte jeg nærmest GI BORT, ettersom ingen ville gi noe for den nettopp på grunn av at den ikke var orginal.

Da jeg var på jakt etter 600, så dumpet jeg borti en 600 på Østlandet som viste seg å være en 320 SE som var kappet og skjøtet med en tysk 600 SEL. Heldigvis styrte jeg unna med en gang. Bilen var dønn strøken, nylakkert og kun gått ca 97.000 kilometer. Den bilen har siden vært tilsalgs i snart 5 år.

For et par år siden hadde vi en 3,4 AMG som gikk her nede i Stavanger, den viste seg også å være kappet og skjøtet. Den også var virkelig fin, med skinn og det hele. Han som kjøpte denne i god tro, brukte nesten 1 år på å bli kvitt bilen. Og da måtte han også nærmest gi den bort.

Men mulig det var mer vanlig å gjøre slik du sier Frode??

Posted
For et par år siden hadde vi en 3,4 AMG som gikk her nede i Stavanger, den viste seg også å være kappet og skjøtet. Den også var virkelig fin, med skinn og det hele. Han som kjøpte denne i god tro, brukte nesten 1 år på å bli kvitt bilen. Og da måtte han også nærmest gi den bort.

Men mulig det var mer vanlig å gjøre slik du sier Frode

Som du selv antyder, det var mer vanlig før "i gamle dager" det er ingen som gidder å gjøre slikt lenger..... i dag tar de karrosseribytte, dvs bytter hele dritten.

Den 3,4 AMG`en var dritdårlig, stygg, feil motor, hadde feil i bøtter og spann, alle som var tilnærmet intressert i bil visste om denne kjerren så det var ikke rart i det hele tatt at den var vanskelig å selge...(en gjenganger her på forumet feks).. :shock:

Hauk motor har bygget flere slike biler, og slik jeg har forstått det så finner de en sliten/skadet 124 i Norge som de får kastet etter seg, så finner de en fin E500 i Tyskland og hiver alt over og kjøre den som karrosseri bytte (kort fortalt).... :lol:

Det som er kluet er, skal du ha en bil som andre synes er bra, eller er det for deg selv en kjøper akkurat det en liker.?

Skulle jeg fulgt feks rådene fra alle rundt meg så hadde jeg kjørt rundt i en sliten Toyota....men jeg dr.... i hva andre mener... :lol:

Ta det eksempelet med Inge, den bilen er helt rå, kort fortalt så hadde ikke jeg blånektet å ta den, fordi det står i noen papirer hos tilsynet at det er en 230 et eller annet..!!.. :shock:

Hvis vi drar denne diskusjonen lengre så kan vi jo ta den S123 500E`en som stod til salgs for en tid tilbake, den var ikke original, det var et tuningfirma i Tyskland som hadde bygget for lenge siden, er det forskjell på om AMG bygger en, et tuning firma i tyskland(feks lorinser, carrlson eller noen totalt ukjente) eller om Hauk gjør det samme i Norge..??

Det er jo en "ombygget" Mercedes i ordets rette forstand....... så hvor går grensen, det er jo ingen her som vet hvem som har gjort jobben med den C43`en og hva som egentlig er gjort...... tenk om det kun er bytte av chassinummer....det vil med andre ord si at alle biler som det er et feil "stempel" på er uoriginale og dermed uten verdi for eier eller andre..... :?

Posted

Jeg kunne aldri ha vært fornøyd med en 500E som det stod 230 i vognkortet på. Ville ikke ha hatt noe eierglede i det hele tatt! Det er det som er kluet :wink: Jeg dr... også i hva andre mener :lol: så lenge jeg får mene det jeg vil, og andre dr... i det. Jeg er for glad i merket Mercedes-Benz til å kunne finne på å kjøpe noe slikt. Heller ikke en AMG fra før samarbeidet startet, ville ha funnet en plass i mitt hjerte. Grensen for min del går ved det stadiet der det ikke går an å reversere bilen til dønn original. Litt senk, større felger, litt bredere lisser, kanskje litt grøvere eksos og selvfølgelig de obligatoriske hvite blinkerne :lol: er helt ok etter min mening. Men når bilen blir helt bygd om det være seg kappet i to og sveiset sammen, karrosseribytte, bytte til mye større motor, 500-bredding og all annen styling, blir det helt feil for meg. Men det er meg da :lol:

Posted

ORIGINALPOLITZEI..!!.. 8)

He, he da sitter vi faktisk ganske langt i fra hverandre for jeg hadde gitt ekstremt mye for en 1969 300SEL 6,9 AMG  i racing utførelse med skjermbreddere, 10 x 15" felger fremme og 12 x 15" bak med race sliks..!!.. :shock:

selv om det var lenge før AMG samarbeidet startet..... men dette blir helt feil i sammenligning med en kappet sliten S124 omgjort til en 3,4AMG med en vanlig 300-24 motor under panseret, bygget i en garasje på sørlandet og godkjent av biltilsynet..... :lol:

Posted

Kjenner han som har bilen. Er vel kort og godt ett ord ja RÅTT.. Bilen har kun blitt brukt på solværs-dager, så her er den en pen brukt bil til overkommelig sum.. Løp og kjøp folkens..

Posted

ORIGINALPOLITZEI..!!.. 8)

He, he da sitter vi faktisk ganske langt i fra hverandre for jeg hadde gitt ekstremt mye for en 1969 300SEL 6,9 AMG  i racing utførelse med skjermbreddere, 10 x 15" felger fremme og 12 x 15" bak med race sliks..!!.. :shock:

selv om det var lenge før AMG samarbeidet startet..... men dette blir helt feil i sammenligning med en kappet sliten S124 omgjort til en 3,4AMG med en vanlig 300-24 motor under panseret, bygget i en garasje på sørlandet og godkjent av biltilsynet..... :lol:

Hmm... vi får diskutere dette over en pils eller fem på Gol tror jeg :lol:

Posted
Hmm... vi får diskutere dette over en pils eller fem på Gol tror jeg

He, he...helt i orden Trond Erik....får liksom ikke sagt ting på "rette" måten på et forum, bedre med hyggelige omgivelser og et par pils på Gol.. 8)

• 18 years later...
Posted

Jeg er idag stolt eier av denne bilen, var moro og finne et eldre forum om denne bilen spesifikt :D Billig forsikring for en 20 åring også da den er c220 registrert :)

• Like 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...