Atmobil Posted February 7, 2016 Posted February 7, 2016 Da det ikke finnes seriøse interesenter i Norge som er villige til å betale med penger for å få en gammel klassiker så vurderer jeg nå å hugge denne: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=67386446 Jeg er lei av å få drittmeldinger fra folk som tror de vet bedre enn meg, jeg har holdt på med disse bilene i 13 år og har lest meg opp på mye info. Har også kunnskap om hvor en får kjøpt deler og hva dette koster. Hvis noen er villige til å kjøpe hele bilen med mitt komplette delelager (nok deler til å sette sammen nesten to biler til) så kan alt selges for 25 000 kroner. Jeg orker ikke lenger å bruke penger på at andre skal ha noe gratis, så hvis ingen kjøper den som den er så hugges den. Så enkelt er det. Og hvis du faktisk er interisert i å kjøpe bilen så må du gjerne ringe. Jeg tar det som et godt tegn at folk ringer Quote
Dagis Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Til de prisene disse annonseres for på mobile er det kanskje rom for gode delepriser, om du vil ta bryet med å hugge og selge på Ebay? Quote
Atmobil Posted February 8, 2016 Author Posted February 8, 2016 Det er vel den veien det går med denne ja Quote
Eirik Tømmerås Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Hadde jeg bare hatt plass og penger... Kjenner godt til disse da to av mine onkler hadde slike, en 190c og en 190d... Quote
Dagis Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Det er vel den veien det går med denne ja Vel,det vil jo komme andre entusiaster til gode å endelig finne den delen de har leita etter, samtidig som det kommer penger inn som kan styres inn på andre prosjekt -jeg forstår det dithen at det er nok av dem. Quote
Eirik Tømmerås Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Det er vel den veien det går med denne ja Vel,det vil jo komme andre entusiaster til gode å endelig finne den delen de har leita etter, samtidig som det kommer penger inn som kan styres inn på andre prosjekt -jeg forstår det dithen at det er nok av dem. I flg. EPC så kan jo omrent alt kjøpes originalt nytt til disse Quote
Dagis Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Vel,tipper nok at prisnivået holder seg såpass høyt på nye deler at det er grei avsetning på brukte også.Pleier å være sånn. Quote
Atmobil Posted February 9, 2016 Author Posted February 9, 2016 Ja akkurat det der er fint med Mercedes, en kan få kjøpe nye deler fra merkeforhandler til en 50 år gammel bil Joda, det koster, MYE også til tider. Jeg synes å huske at en av få ting som er vanskelig (eller iallefall var) å få tak i er dashbord paddingen. Jeg mener jo at denne bilen er et lett prosjekt, det er litt rust i gulvet i framkant og kanalene i framkant men jeg har deler til dette. Ellers så må den jo ha full gjennomgang av bremser og slikt da det ikke har vært skilter på den siden 1991. Hvis en ikke er så nøye med at den skal se superstrøken ut så kan en jo bare la den være utseendemessig og kjøre med den sånn. Hvis det er noen her på forumet som virkelig er intrerisert i dette som et prosjekt så hyl ut. Jeg kan være grei på pris hvis en kjøper viser seg å være en skikkelig entusiast som faktisk liker bilene. Jeg foretrekker også at folk ringer meg og hvis du spør om pris før du spør om bilen og kun er ute etter å betale minst mulig så er det bare å glemme det. Den som kjenner disse bilene vet også hva de er verd og vet også hva delene til slike koster, jeg gir ikke fra meg deler jeg har kjøpt til denne gratis Quote
Eirik Tømmerås Posted February 9, 2016 Posted February 9, 2016 Vet nå ikke hva jeg skal si om deleprisene når ny dørken v.side koster under 3000,- og det til en 51 år gammel bil Mange japsebil-produsenter går tom for originaldeler før bilene er blitt 20 år Quote
E_S Posted February 9, 2016 Posted February 9, 2016 Og kjører du Audi er det mye som ikke er å få tak i når bilen er 8-10 år.. Quote
Sven Håkon Posted February 9, 2016 Posted February 9, 2016 Og kjører du Audi er det mye som ikke er å få tak i når bilen er 8-10 år.. Dette gjelder faktisk Mercedes også. Riktignok mest fargekodede deler og denslags, men å ikke kunne få tak i dette (i annet enn sort) til en bil som knapt er 10 år gammel oppleves som ganske skuffende.. Quote
Dagis Posted February 9, 2016 Posted February 9, 2016 Vet nå ikke hva jeg skal si om deleprisene når ny dørken v.side koster under 3000,- og det til en 51 år gammel bil Mange japsebil-produsenter går tom for originaldeler før bilene er blitt 20 år Nei 3000,-var ikke mye. Mht japsebiler så har jeg inntrykk av at deres eiere kjører uten noe vedlikehold, knapt peiling av olje,og når det kommer en utgift på noen tusen så skrotes bilen. Skjønner godt at det ikke svarer seg å ha deler tilgjengelig da. Mens mange Mercedes-eiere derimot ligger i forkant av vedlikehold, og bytter deler for å holde bilen opp mot spec, ikke bare for å presse den gjennom pkk. Vi er mer miljøvennlige-tar vare på det som er. Quote
Recommended Posts