Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

Jeg har en ML 320 2008mod (w164) med airmatic (understellsnr: WDC1641221A429644).

Nå på vinteren er jeg generelt patentlig med å spyle bilen ren fra salt og drit som kommer fra Sør-Norges vinterveier og i den forbindelse er det veldig praktisk å heve bilen til terrengmodus slik jeg lett kommer til i hjulbuene og under bilen.

I dag når jeg var ferdig og ryddet bort utstyret så hørte jeg helt ut av ingenting et kjempesmell fra bilen. Jeg hadde enda ikke senket bilen på det tidspunkt og ved nærmere beskuelse oppdaget jeg at bilen hadde fått en "slagside" på høyre side. Det er både fremre og bakre belg som har kollapset.

Jeg vet at begge de bakre belgene er byttet for 2-3 år siden og jeg er derfor svært overrasket at den ene allerede nå må skiftes. På den andre siden så hørte jeg kun ett smell og det er derfor jeg skriver dette innlegget. Kan det være at jeg har spylt på en morken luftslange som supplerer begge belgene med luft da jeg høytrykk spylte bilen under og at det er denne som må skiftes?

Spørsmål nr to. Kan jeg kjøre bilen til verksted uten å påføre Airmatic systemet ytterligere skader?

Noen som ønsker å dele erfaringer?

Posted

Du vil aldri høre noe smell ;UTEN at det er en luftbelg som ryker.

Er det en av tilførselslangene som ryker..så er det ikke noe smell.

Det er ikke unormalt at luftbelgene på disse ryker sånn innimellom..og 2..3 år..er jo faktisk litt "lengre tid...hadde du sagt ett halvt år så hadde det vert litt rart...

men er du sikker på at det er bak som har røket da?og er du sikker på at belgene som ble bytta er bytta med orginal deler?eller uorginale deler..eller brukte deler for den sags skyld

Du "KAN " kjøre til verksted....men er det langt..og humpete..så ville jeg ikke anbefalt det.Det er "bump" stoppere..så det skal ikke ta nedi noen plass..om du da ikke har gjort noe modifikasjoner med enten felger..eller spacere..eller hva det skulle være.

Posted

Hei,

Det var den høyre luftbelgen fremme som var gått og må skiftes. Bilen står nå på verksted og skal være klar til helgen.

Takk for tips.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...