Mats96 Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 På min mercedes w124 så har det seg at høyre parkeringslys ikke funker da alle de andre lysene er som de skal har prøvd å bytte pære uten at dette hjalp. Noen som har en idé på hva som er problemet. Har tenkt litt på om det er lykten som er problemet og ikke kontakten til lykten da den sitter veldig godt på lykten. Quote
FrodeS Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Både foran og bak? Har du lys i instrumentet? Quote
Mats96 Posted February 5, 2016 Author Posted February 5, 2016 Ja har lys i instrumentet. nei bare den høyre lykten forann Quote
Jørgen F.J Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Irr i kontakten til lykten, eller i pæresokkel ? Sjekk det. Quote
Mats96 Posted February 6, 2016 Author Posted February 6, 2016 Da har jeg sjekket etter irr I kontaktene til lykten og så bra ut de. Tok pære kontakten til selve parklyset og testet det på den andre siden og der funka dette som dwt skulle hva annet kan være problemet. Trenger jeg ny lykt? Quote
ProblemDanneren Posted February 10, 2016 Posted February 10, 2016 Sikker på at du ikke bare har dårlig kontakt? Specielt dårlig jord er typisk på gamle mercer. Lurer iblant på om det er tilhengerlys kvalitet på w124. Quote
Mats96 Posted February 19, 2016 Author Posted February 19, 2016 Mulig jeg har dårlig kontakt fordi at noen dager siden da jeg testet park lysene lyste begge to lyktene men dagen etterpå var det bare lys i den ene lykten. hvor kan lykta ha dårlig jord ? eller om det er lys kontakten ? Quote
ProblemDanneren Posted February 19, 2016 Posted February 19, 2016 Høres jo ut som dårlig kontakt. Vanligste er vel at hovedlykten blir raklete efter mange turer rundt jorden. Altså at du tidvis ikke har kontakt med jord inne i selve lykten. Quote
Mats96 Posted February 19, 2016 Author Posted February 19, 2016 Kan nok høres ut som lykta som er dårlig. Går det an og testet med dem venstre lykten på.høyre side om dette passer? Quote
ProblemDanneren Posted February 19, 2016 Posted February 19, 2016 Det lar seg vel gjøre, men hvis du først tar av lykten er det fort gjort å skjekke innmaten. Quote
Eirik Tømmerås Posted February 19, 2016 Posted February 19, 2016 Smør alle kontakter med vaselin, dette hjelper godt mot irr! Quote
Mats96 Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 Har etter lenge ikke funnet ut hva som det var men har funnet ut at det ikke er strøm på kontakten til parkeringslyset, er det mulig og eventuelt ta strøm fra parkerings lyset fra den andre lykten og prøve og få dette til å funke. skal snart hive den på eu kontroll.... Quote
Recommended Posts