E_S Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Her er en side med en lang og omfattende opplisting av de fleste rustfellene på 124-biler. Dessverre er sikkert 99% av 124-parken i Norge rammet av rust på ett eller flere av disse stedene.. http://jan-wulf.de/?p=7536 Quote
Jonas94 Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Blir jo bare trist å se på det der da^^ Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Og er man ivrig, så kan man hente inspirasjon herfra til å gjøre noe med det Quote
tommern57 Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 En god tommelfingerregel er at når man har leita godt og trur en har finni alt, så kan man gange med tre. Da er man som regel på et realistisk nivå. Gjelder for alle bilmerker. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Når rust ser bra ut. Tror jeg velger dette nestegang, da slipper jeg å være så forbanna petimeter Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Nei, synes ikke dem kler rust like mye Quote
KennethJ Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Denne er ikke så ille til å være rusten den heller, men det er ikke mye rust. Folka inni er det nok verre med enn bilen Quote
Tor Anton Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Da min bil ikke har rust på disse stedene så får jeg regne med at den er bra da Har sandblåst 4 jekkfester, et subframefeste, tatt et "gummipropp hull" under å byttet høyre hjørne. Har ihvertfall en god magefølelse selv ; ) Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 Bare til å slette. Men det finnes flere som kler rust Quote
500AMM Posted February 8, 2016 Posted February 8, 2016 Her er en side med en lang og omfattende opplisting av de fleste rustfellene på 124-biler. Dessverre er sikkert 99% av 124-parken i Norge rammet av rust på ett eller flere av disse stedene.. http://jan-wulf.de/?p=7536 Men de har ikke tatt med rustfella vist på vedlagte bilde! Det ligger ei skumplastpute klemt oppimelllom skjermen og karrosseriet som skjuler dette stedet. Men selv om denne puta tas ut er det vanskelig å se denne rustskaden uten å ta av framskjermen. -a- Quote
Tor Anton Posted February 11, 2016 Posted February 11, 2016 akkurat bytta det hjørnet selv. Ved montering blir ikke de putene satt inn. Noen som har fjernet de listene under framskjermen(ned mot fangeren) der de ruster mye??? Eller har ikke den lista så mye å si som jeg tror??? Men jeg såg innv. i en kanal på en 210 å fikk litt sjokk. Dreneringa til takluka ender inne i kanalen, å med tett drenering(slik de pleier å være) så er katastrofen et faktum. På 201 og 124 så ender de i innerskjermen å renner ut og bort. Å imellom røret til jekkfeste og kanalen er det en gummipakning å ikke sveist som på 201,124++++++++++++++ Snakk om å drite seg ut. Quote
500AMM Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 akkurat bytta det hjørnet selv. Ved montering blir ikke de putene satt inn. Noen som har fjernet de listene under framskjermen(ned mot fangeren) der de ruster mye??? Eller har ikke den lista så mye å si som jeg tror??? Men jeg såg innv. i en kanal på en 210 å fikk litt sjokk. Dreneringa til takluka ender inne i kanalen, å med tett drenering(slik de pleier å være) så er katastrofen et faktum. På 201 og 124 så ender de i innerskjermen å renner ut og bort. Å imellom røret til jekkfeste og kanalen er det en gummipakning å ikke sveist som på 201,124++++++++++++++ Snakk om å drite seg ut. Jeg gjorde et forsøk uten de gummilistene en gang, men oppgadet fort hvilken misjon de har. Sølespruten fra hjulet tyter ut i den smale spalten så fangerhjørnene er konstant tilgriset. -a- Quote
Tor Anton Posted February 15, 2016 Posted February 15, 2016 Ja det som er konsekvensen,men på en bil som stort sett er renvasket og brukes i fint vær så kan det være verdt det. Da kommer møkka ut å er lett å spyle bort istedet for å samles under lista å ligge der å gnisse. Men jeg skal vurdere ett annet tiltak. Ha på understellsmasse under på skjermhjørnet + slik seig guffe på pakningen slik at det ikke kommer skitt mellom pakning og skjerm + tette skjøtene der det er dobbel plate på innsiden i hjørnet. Quote
Recommended Posts