Jump to content

Omfattende guide til rustsjekk av W124


Recommended Posts

Posted

En god tommelfingerregel er at når man har leita godt og trur en har finni alt, så kan man gange med tre. Da er man som regel på et realistisk nivå. Gjelder for alle bilmerker.

Posted

Da min bil ikke har rust på disse stedene så får jeg regne med at den er bra da  :D

Har sandblåst 4 jekkfester, et subframefeste, tatt et "gummipropp hull" under å byttet høyre hjørne.

 

Har ihvertfall en god magefølelse selv ; )

Posted

Her er en side med en lang og omfattende opplisting av de fleste rustfellene på 124-biler. Dessverre er sikkert 99% av 124-parken i Norge rammet av rust på ett eller flere av disse stedene..

 

http://jan-wulf.de/?p=7536

Men de har ikke tatt med rustfella vist på vedlagte bilde! :sign7:

 

Det ligger ei skumplastpute klemt oppimelllom skjermen og karrosseriet som skjuler dette stedet.  Men selv om denne puta tas ut er det vanskelig å se denne rustskaden uten å ta av framskjermen.

 

 

-a-

811701130_Skjult_hjrne.thumb.jpg.ac097b119055a2689dd8f017f4a61454.jpg

Posted

akkurat bytta det hjørnet selv.

Ved montering blir ikke de putene satt inn.

 

Noen som har fjernet de listene under framskjermen(ned mot fangeren) der de ruster mye???

Eller har ikke den lista så mye å si som jeg tror???

 

Men jeg såg innv. i en kanal på en 210 å fikk litt sjokk.

Dreneringa til takluka ender inne i kanalen, å med tett drenering(slik de pleier å være) så er katastrofen et faktum.

På 201 og 124 så ender de i innerskjermen å renner ut og bort.

Å imellom røret til jekkfeste og kanalen er det en gummipakning å ikke sveist som på 201,124++++++++++++++

Snakk om å drite seg ut.

Posted

akkurat bytta det hjørnet selv.

Ved montering blir ikke de putene satt inn.

 

Noen som har fjernet de listene under framskjermen(ned mot fangeren) der de ruster mye???

Eller har ikke den lista så mye å si som jeg tror???

 

Men jeg såg innv. i en kanal på en 210 å fikk litt sjokk.

Dreneringa til takluka ender inne i kanalen, å med tett drenering(slik de pleier å være) så er katastrofen et faktum.

På 201 og 124 så ender de i innerskjermen å renner ut og bort.

Å imellom røret til jekkfeste og kanalen er det en gummipakning å ikke sveist som på 201,124++++++++++++++

Snakk om å drite seg ut.

 

Jeg gjorde et forsøk uten de gummilistene en gang, men oppgadet fort hvilken misjon de har.  Sølespruten fra hjulet tyter ut i den smale spalten så fangerhjørnene er konstant tilgriset.

 

-a-

Posted

Ja det som er konsekvensen,men på en bil som stort sett er renvasket og brukes i fint vær så kan det være verdt det.

Da kommer møkka ut å er lett å spyle bort istedet for å samles under lista å ligge der å gnisse.

Men jeg skal vurdere ett annet tiltak. Ha på understellsmasse under på skjermhjørnet + slik seig guffe på pakningen slik at det ikke kommer skitt mellom pakning og skjerm + tette skjøtene der det er dobbel plate på innsiden i hjørnet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...