Tor Anton Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Hvor henter folk tenningsstrøm? Det er jo ikke det i ISO-kontakta, kun konstantstrøm. Org.spilleren får jo tenningsstrøm, men spørs om det er via den optiske kabelen. Dette er en 2000mod Quote
Thomas Madsen Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Får den solenergi da eller ??? Tror du sliter med startstrøm via optisk Eller mener du startsignal ? Quote
Tor Anton Posted February 4, 2016 Author Posted February 4, 2016 Nå er du litt så vidda. Ikke startstrøm, men tenningsstrøm. Org får de konstantstrøm slik at det virker. Hvis du har radioen på da du kjøper å stopper bilen å tar ut nøkkelen så slår radioen seg av. Men hvis du skrur på radioen så går den på, altså er det ikke tenningsstrøm på disse som f.eks 124, så det må være noe i f.eks fiberoptiken som gjør at radioen skrur seg på/av med tenninga. Det er ingen ledning i ISO-kontakta eller til cd-skifteren som har "tenningsstrøm". På en bil med interface boks som gjør at du kan styre en u.org spiller er det vist utgang med tenningsstrøm. Så prelift er det tenningsstrøm i ISO-kontakta, å kansje de uten knapper på rattet, hvis det finnes på facelift. Quote
Tor Anton Posted February 4, 2016 Author Posted February 4, 2016 Taptalk er ikke helt på nett med ordlista ser jeg Quote
Fredrik D. Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Spilleren blir styrt av can-bus linja i bilen. Jeg henter tenning/styrestrøm til spilleren fra sigarettenneren Quote
Thomas Madsen Posted February 5, 2016 Posted February 5, 2016 Nå er du litt så vidda. Ikke startstrøm, men tenningsstrøm. Org får de konstantstrøm slik at det virker. Hvis du har radioen på da du kjøper å stopper bilen å tar ut nøkkelen så slår radioen seg av. Men hvis du skrur på radioen så går den på, altså er det ikke tenningsstrøm på disse som f.eks 124, så det må være noe i f.eks fiberoptiken som gjør at radioen skrur seg på/av med tenninga. Det er ingen ledning i ISO-kontakta eller til cd-skifteren som har "tenningsstrøm". På en bil med interface boks som gjør at du kan styre en u.org spiller er det vist utgang med tenningsstrøm. Så prelift er det tenningsstrøm i ISO-kontakta, å kansje de uten knapper på rattet, hvis det finnes på facelift. Tror du uansett hva du kaller det sliter med å få strøm via optisk kabel Med mindre du mener tenningssignal Quote
Tor Anton Posted February 5, 2016 Author Posted February 5, 2016 Nå er du litt så vidda. Ikke startstrøm, men tenningsstrøm. Org får de konstantstrøm slik at det virker. Hvis du har radioen på da du kjøper å stopper bilen å tar ut nøkkelen så slår radioen seg av. Men hvis du skrur på radioen så går den på, altså er det ikke tenningsstrøm på disse som f.eks 124, så det må være noe i f.eks fiberoptiken som gjør at radioen skrur seg på/av med tenninga. Det er ingen ledning i ISO-kontakta eller til cd-skifteren som har "tenningsstrøm". På en bil med interface boks som gjør at du kan styre en u.org spiller er det vist utgang med tenningsstrøm. Så prelift er det tenningsstrøm i ISO-kontakta, å kansje de uten knapper på rattet, hvis det finnes på facelift. Tror du uansett hva du kaller det sliter med å få strøm via optisk kabel Med mindre du mener tenningssignal Har da ikke på noen måte tenkt å ta strøm via en optisk kabel. At optisk kabel ble nevnt er for at det var den eneste muligheten jeg såg som var org. Derfor jeg spurte om hvor andre tok tenningsstrømmen ifra, sånn for enkelthetsskyld. Fra sigarett-tenneren er jo nært å smart. Nå er det bare å prøve å avvenne seg med bruken av knappene på rattet Et siste stikk før jeg bytter spiller er å se om jeg bli fornøyd med med å lodde på en aux-kabel på prossesoren. Quote
tommern57 Posted February 6, 2016 Posted February 6, 2016 De fleste spillere i dag kan fåes med en adapter så rattbetjeningen virker, men det vet du kanskje? Quote
Tor Anton Posted February 6, 2016 Author Posted February 6, 2016 Ja å det funker på alle andre biler. Mercedes er vist veldig sært, spesielt 210 vist. På mange merker er det bare å sette i en Jackplugg bak på noen spillere så funker det. Satt inn en nå som funker ok Quote
Recommended Posts