Jump to content

Servotrøbbel 300TE

Recommended Posts

Posted

Noen pakninger på servoen på bilen min (300TE) gikk i filler for halvannen måned siden, nå har jeg hatt ut pumpa, demontert den helt og byttet alle simringer og pakninger og satt sammen igjen. Kjørt halvannen måned uten servo (tung i armene)

Problemet mitt nå er at jeg ikke får servo til å fungere. Forsvant en god del luft ut gjennom beholderen og oljen gikk inn i systemet, men 0 servovirkning.

Får ikke WIS til å fungere heller. (flaksa mi, ingenting som fungerer.. Shitroeng, servo, WIS ++++)

Posted

Var innom på BOS på Jessheim idag og fikk skrevet ut det jeg trenger fra WIS.

Oppdaget ett par ting som kan være feil.

Regner med å få dette fikset på en god kveldstund. Blir litt mer klin av olje og sånt drit, men det må jeg nok regne med. :(

Noen som har en god ide om hvordan tappe olje av servo uten søl?

Posted

Har du ZF pumpe? Før solgte i hvertfall ZF pumpene direkte fra seg selv til en helt annen pris enn den BOS tar for pumpa. Litt sent å tenke på nå som du allerede har kommet langt med overhallingen, men andre kan ta det som et tips.

Posted

Er nok Vickerspumpe...

300TE ble kun levert med en type pumpe og det er tandempumpa fra Vickers..

Rep-sett kosta meg 450,- (fikk det veldig billig) og ny pumpe koster 7500,- pluss mva hos gørløse.

Vanskelig valg.. hehe

Har studert beskrivelsene nå og kommet fram til ett par ting det kan være. Får ta den opp i morra etter jobb og se på den.

Posted

Og da var det løst.

Hadde satt på plass en ting i forbindelse med en pressplate feil vei/bak fram. denne kilte seg fast, og dermed så ble det 0 trykk.

Fikset på 1,5 time. :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...