KjetilP Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 Er det noen som vet hvordan dekselet rundt speilet kan taes bort på biler med elektrisk innfellbare speil? Har googlet litt og sett noen YouTube klipp, men ingen som kan se ut som de har el innfellbare speil. Har prøvd å dra dekslene bak, men de sitter ekstremt godt og det kan virke som de skraper over på tannhjul når jeg prøver. Noen gode tips? Quote
Rudi Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 Er forskjell om du har facelift eller pre-facelift. greit å spesifisere årsmodell Quote
KjetilP Posted February 1, 2016 Author Posted February 1, 2016 Pre-facelift: Takk skal du ha. Nå er det bare å finne ut hvordan jeg skal få felt inn speilene. Fungerer ikke på bryter. Quote
KennethJ Posted February 2, 2016 Posted February 2, 2016 Jeg måtte åpne mitt ene speil fordi motoren var defekt. Da var det bare å dra det til innfelt stilling med makt, men hvorvidt det er det beste i ditt tilfelle vet jeg ikke.. Quote
Sven Håkon Posted February 2, 2016 Posted February 2, 2016 Speilet må bøyes inn uansett om det er statisk eller elektrisk. Quote
w116 Posted February 7, 2016 Posted February 7, 2016 Speilhus med innfelling ved motor må ikke felles inn for å få av speilhuset. Ta ut glasset. Det er enkelt, bare å trekke det ut, sitter festet med klips som gir etter ved å trekke det ut. Da finner du skruer som huset er festet i. Trekk bare av speilhuset, litt trangt, men det går bra med litt lirking Kai Quote
Sven Håkon Posted February 7, 2016 Posted February 7, 2016 Speilhus med innfelling ved motor må ikke felles inn for å få av speilhuset. Ta ut glasset. Det er enkelt, bare å trekke det ut, sitter festet med klips som gir etter ved å trekke det ut. Da finner du skruer som huset er festet i. Trekk bare av speilhuset, litt trangt, men det går bra med litt lirking Kai Mener du hele speilet eller speilkappen? Speilet må bøyes inn for å komme til (og trykke inn) klipset som holder speilkappen til mekanismen. Selve mekanismen er festet med tre skruer til døra, både på manuelle og elektrisk innfellbare speil. To av tre skruer som holder mekanismen kan man fint skru ut uten å fjerne speilkappen, men den siste er det kronglete å komme til uten å fjerne kappen. Quote
KjetilP Posted March 4, 2016 Author Posted March 4, 2016 Speilhus med innfelling ved motor må ikke felles inn for å få av speilhuset. Ta ut glasset. Det er enkelt, bare å trekke det ut, sitter festet med klips som gir etter ved å trekke det ut. Da finner du skruer som huset er festet i. Trekk bare av speilhuset, litt trangt, men det går bra med litt lirking Kai W116 du hadde rett. Var bare å trekke ut speilglasset først. Løsningen var å løsne øverst først også nede. Trekke det ut også fjerne speildeksel. Takk Quote
Recommended Posts