Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen som vet hvordan dekselet rundt speilet kan taes bort på biler med elektrisk innfellbare speil?

Har googlet litt og sett noen YouTube klipp, men ingen som kan se ut som de har el innfellbare speil.

Har prøvd å dra dekslene bak, men de sitter ekstremt godt og det kan virke som de skraper over på tannhjul når jeg prøver.

Noen gode tips?

Posted

Jeg måtte åpne mitt ene speil fordi motoren var defekt.

Da var det bare å dra det til innfelt stilling med makt, men hvorvidt det er det beste i ditt tilfelle vet jeg ikke..

Posted

Speilhus med innfelling ved motor må ikke felles inn for å få av speilhuset. Ta ut glasset. Det er enkelt, bare å trekke det ut, sitter festet med klips som gir etter ved å trekke det ut. Da finner du skruer som huset er festet i. Trekk bare av speilhuset, litt trangt, men det går bra med litt lirking :) Kai

Posted

Speilhus med innfelling ved motor må ikke felles inn for å få av speilhuset. Ta ut glasset. Det er enkelt, bare å trekke det ut, sitter festet med klips som gir etter ved å trekke det ut. Da finner du skruer som huset er festet i. Trekk bare av speilhuset, litt trangt, men det går bra med litt lirking :) Kai

Mener du hele speilet eller speilkappen?

Speilet må bøyes inn for å komme til (og trykke inn) klipset som holder speilkappen til mekanismen. Selve mekanismen er festet med tre skruer til døra, både på manuelle og elektrisk innfellbare speil. To av tre skruer som holder mekanismen kan man fint skru ut uten å fjerne speilkappen, men den siste er det kronglete å komme til uten å fjerne kappen.

• 4 weeks later...
Posted

W116 du hadde rett. Var bare å trekke ut speilglasset først. Løsningen var å løsne øverst først også nede. Trekke det ut også fjerne speildeksel.

Takk