Jump to content

Dyneema syntetisk vinsj tau custom lenger?

Recommended Posts

Posted

Hei.

Er sikkert flere enn meg her på forumet som har ATV med 1 eller 2 vinsjer.

Skal ut å bytte tau på 2 ATV vinsjer samt skal lage en custom vinsj for båtopptrekk i et naust. Så skal ut å handle Dyneema tau.

Jeg må ha såppas mye selv at det jeg lurer på om noen her inne kanskje vil være interessert i lengder selv av dette. Har utstyr og kunnskapen til å lage øyer i dem osv.

Ser biltema selger et sett på 15meter @ 4.8mm diameter til 399,- som har en bruddstyrke på 1500kg.

Dyneema'n jeg ønsker å bruke er på 5mm diameter og har en bruddstyrke på 2600kg. Tyskprodusert er den også for de av oss som er opptatt av kvalitet.

Hvis folk her inne er interessert i noe slikt så tror jeg at jeg kan komme på rundt 450-500kr for 15meter + 30kr pr ekstra meter. Dette er inkl frakt som brev.

Er ikke for å tjene penger dette men for at jeg kan handle inn et større kvanta å dermed få ned prisen rimelig mye for det jeg selv trenger uten å sitte igjen med 100-150meter på rull.

Kan også lange lengder med øye i begge ender hvis du ønsker et forlenger tau på atv'n de gangene treet er akkurat litt for langt unna. Mulighetene er uendelige for å si det slik.