Jump to content

Lukter brent ved venstre bakhjul (03` E220 Cdi T)

Recommended Posts

Posted

Som tittelen sier lukter det brent ved venstre bakhjul etter stans. Dette skjer gjerne

når bilen stoppes etter å ha kjørt opp en bakke, men ellers også. Lukten kan minne om

brent gummi. Noen som har vært borti dette?

Posted

Kan være så enkelt som en bremsekaliper som henger på litt, evt. håndbrekket. Tror jeg ville begynt der, sjekk i så fall om felgen og/eller bremseskiva er varm/varmere enn den på motsatt side.

Kai

Posted

Det lukter ikke varme bremser, men mere gummi. Jeg har opplevd feil på caliper etter bremseoverhaling

bak. Det var faktisk på venstre side og ble ikke bra før jeg demonterte caliperen og dreide av stempelet

litt innerst. (Ligger en egen tråd på forumet om det.) Får ta av hjulet og sjekke.

• 8 years later...
Posted
On 2.2.2016 at 8.54, Gujoni said:

Det lukter ikke varme bremser, men mere gummi. Jeg har opplevd feil på caliper etter bremseoverhaling

bak. Det var faktisk på venstre side og ble ikke bra før jeg demonterte caliperen og dreide av stempelet

litt innerst. (Ligger en egen tråd på forumet om det.) Får ta av hjulet og sjekke.

Hva ble grunnen til at det kom røyk og luktet svidd gummi?
Nå har jeg det samme på min ML320...først et par dager med bare lukt, og nå røyk rundt venstre bakhjul..