w116 Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Nesten flaut dette, men jeg finner pokker ikke sensor for luft temp inn. Ikke luft mengde måler, men den litt mindre sensoren som har en "trekantet" metall føler i enden. Skulle tro den sitter på luft inntak slangen et sted? Mvh Kai Quote
lowman Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Spørs jo litt hva motor det er det da? men den sitter GARANTERT en plass fra der motor suger inn luft...og til lufta kommer inn til spjeldet. Quote
w116 Posted February 1, 2016 Author Posted February 1, 2016 Glemte i farta å få med at dette er 220 cdi Quote
lowman Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 Da sitter den nok på en av innsugsslangene. Mest sannsynlig på venstre siden av motor..altså etter intercooler. Men det er ikke noe vanskelig å finne den..det er bare å gå systematisk fra luftfilterboks til innsug..men somsagt så mener jeg den er på trykk slangen ETTER intercooler Quote
lowman Posted February 1, 2016 Posted February 1, 2016 forøvrig så er det ikke LUFTMENGDE måler på din bil..det er luftmasse måler..og det kan også være at på din bil at den bruker Luftmassemåleren til å anslå innsugsluft temperaturen. Iallefall en mulighet viss det er en nyere type 646 220cdi. Quote
w116 Posted February 7, 2016 Author Posted February 7, 2016 Takker for innspill:) temp. Sensoren er funnet. Merkelig nok på høyre side av motoren. Rett ved siden av spylervæske beholderen. En lufte slange der som går mot vakuum pumpe. Ledningsbrudd helt inn mot kontakten.. En nødrep med tvilsom lodding holder til jeg får tak i ny kontakt. Quote
lowman Posted February 7, 2016 Posted February 7, 2016 er ikke så merkelig viss det er på den sia innsuget er men bra du fant den da.post et bilde av det da viss du har mulighet Quote
Recommended Posts