Mr. Nygård Posted January 29, 2016 Posted January 29, 2016 Har en sein M117 med tilhørende automatgirkasse, og lurer på hvilken funksjon den topolede kontakten på vedlagte bilde har av funksjon. Til venstre for rød rund plastplugg. På min tidlige M117 motor er denne pluggen blendet. Quote
T.Vårlid Posted January 29, 2016 Posted January 29, 2016 Jeg tipper låsing av 1st gir, eneste forskjellen jeg kommer på i farten. De sene modellene hadde en "B" ved siden av "2" på girvelgeren som låste kassen i 1st. Quote
lowman Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Det har ikke så mye med direkte låsing av 1 gir,,eller den knappen..såvidt jeg kan huske. Det er en oversbeskyttelses kontakt...som også jobber i sammen med kaldstart funksjonen på girkassa..der girkassa ikke girer fra 1 gir til andre gir...den første gangen man kjører avgårde.. Quote
E_S Posted February 4, 2016 Posted February 4, 2016 Tror det er noe med at katalysatorbilene ikke girer før ca. 3200 rpm første gang man kjører avgårde med kald motor siden det hjelper katalysatoren fortere opp i arbeidstemperatur. Den holder igjen bilen i 1. gir til det turtallet første giring. Quote
Recommended Posts