Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Noen her som vet om det går ann å deaktivere funksjonen som gjør at bakruteviskeren går når man setter bilen i revers?

Evt. hvordan man kan deaktivere den helt? Ifølge sikringsdiagrammet som lå i bilen dekker sikkringen til bakruteviskeren flere funksjoner og jeg regner uansett med at jeg får feilmelding hvis jeg napper den ut...?

Bilen er en w212.

Posted

Hvis du har på viskere foran vil nok visker bak også gå ved rygging.

Altså, slå av viskerne fullstendig ved rygging så tenker jeg du har løst problemet..

Slik er det ihvertfall på 211.

Posted

Joda det stemmer det. Men snør det så har man jo viskerne på og da er det fort gjort å glemme det når man hiver bilen i revers med fastfrosen bakvisker  :? Liker ihvertfall ikke den funksjonen og hadde håpet det fantes en måte å slå den av.

Posted

Skru på bakrute varmer når du kjører...da er viskern tint når du skal rygge :)

Dessuten...jeg skrudde konsekvent av viskerne foran da jeg rygga med 211en....

Vel...nå har bakruteviskern groddfast og funker ikke :)

Posted

Takker for svar. Setter og alltid viskerene i 0 når jeg rygger, min fru derimot...  :lol:

Hvis jeg tar av trekket og kobler fra motoren vil det generere feilmelding?

Har mest lyst å fjerne hele viskeren og plugge hullet i ruten, men har ikke funnet plugg til w212 ennå, finner masse på ebay, men ikke min bil.

Posted

Har 3 stk. bakrute pussere liggende i garasjen. Demonterer alt.  Til en Renault/Mitsubishi og MB.  4 Jeg har jo også en ti Fiat Coupe også. Ser jo mye bedre ut.