Jump to content

Microcontroller recovery error,w210 220cdi, blir høgd

Recommended Posts

Posted

Hei,har en godt innkjørt 2000 mod 220cdi , den døde helt plutselig mens den sto på tomgang.

Den ville ikke starte,koblet på diagnose å fikk opp følgende feil mld

P1614-001 : N3/9 (cdi controll module ) microcontroller recovery error.

Den ligger inne som aktuell og lagret så her må jeg få utbedret noe, prøvd å slette den flere ganger, men kommer tilbake så fort jeg prøver å starte den.

Noen som har en god ide hva de kan være?,googla en del men ble ikke nevneverdig klokere av det :-s

Takker for svar på forhånd.

Posted

Kan jeg da bare ta en ecu fra en annen med lik motor etc? Eller må den programeres for å kunne samkjøre med min bil ?

Mtp startsperre så må vel hjernen kodes til EWS og litt diverse vil jeg tro?

Posted

Joa, lovlig ang eu ut 2016 , å egentlig veldig fin å kjøre, kassa girer fint å motor går pent,eller gikk pent da. Stv med hengerfeste,genial sånn jobb bil

Men gått nesten 600.000 å stygg nok til å skremme faen på flatmark, hel å pen inni da :)

Men har nok biler å konsentrere meg om,så føler jeg ikke gidder å fikse detta :P

Posted

Hmmm, rart, prøvde å starte den istad,stått to dager, kinnet godt noen ganger, batteri begynte å ebbe ut, satte på startkabler i motorom,fyra tvert !

Får nok gå over div kontakt punkter kansje ecu kontakta ,finner jeg ikke no spess feil så tørr jeg ikke å bet årsavgift,så da går børsa en mørk fremtid i møte

Posted

Kan være at du har hatt for dårlig strøm i første omgang.. Sånn akkurat nok til at også "hjernen" ikke starter opp, da kan det hende man får en slik feilmelding som at hjernen ikke får kontakt?? Har du et bra batteri til stede så bør du koble opp det og teste....

Posted

Tviler litt, god batterispenning (batteriet er 6mnd gammelt) å den lader fint.

Men så rundt sikringa i motor rum under + polen at der var det en del irr å gammal morro, så få pussa reint det,samt få sjekka jordingstroppen til motor,mistenker veldig sterkt at den kan væra noe lurvette

Posted

Njæææå, veit jo ikke enda :-s for å si det sånn,er det ikke en av de to tinga jeg nevnte, så tar jeg noen få deler av den, samt batteriet å kjører hele bilen i pressa.

Posted

Trur faktisk forrige eier sa de var bytta ved eu el no :-P

Men tenkte nå å kjøre den til dynga egentlig,da ere kjekt med no bremser.

å skru ta det lille jeg evnt skal ha

Posted

Han høggern er ikke veldig happy for skruing der i åpningstia ,,(må stå utafor), men leverer jeg bilen på kvelden dagen i forkant så bryr han seg ikke noe om det, jeg skal vertfall ha hjula og batteriet, så for 500kr kan du komme å plukke hva du vil,så lenge du har med jekk å 4 skraphjul å ha under,

for jeg hadde bare tenkt til å løsne alle bolta når jeg leverte den å så ta av hjula når han løfta den bort med trucken,men skal du ha no betar under må jeg ha av hjula før du begynner å da må vi ha no å legga bilen oppå

Bilen har helt og greit mørkt stoff interiør, chip box som er løsna, ene rail føleren mener jeg bare er et år el to gammal å jeg bytta vertfall ett om ikke to av de diesel røra med de beryktete o-ring problema,samt jeg bytta 0-ring på på det siste,

Men skal ta en titt på bremsa i forhold til slitekant , mener bakbremser ble bytta i forhold til eu i fjor

Å jeg tror ene dysa vart bytta i fjor også ,bilen er en 2000 mod 220cdi stasjonsvogn