Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg mener at det var 15" stålfelg med MB stålkapsler på en Rescueline jeg hadde,

men kan ikke finne noe tilsvarende på bruktmarkedet nå,

husker jeg feil-finnes de ikke i 15"-eller er det noen her som har et sett hengende uti garasjen

-og som opptar for mye plass kanskje?

Tar gjerne imot tilbud. :D

2-radkappen-radzierkappen-foto-bild-63110502.jpg.11a15d00e1b44fbc6a5f92a52546e4b1.jpg

Posted

Ja jeg har et sett på min bil samt 3 løse kapsler i reserve. Disse 15" kapslene er omtrent som hønsetenner virker det som. Hørte en historie fra en som jobba hos Vinjes som mekaniker på ambulanser for mange år siden og han sa at de hadde haugevis av slike 15 tommere liggende for de ramla alltid av under utrykning eller ble skadet og måtte byttes. Når de slutta med W123 som ambulanser så kasta de pallevis av dem.

Posted

Alle W123 Kombier som kom med forsterket fjæring for høyere nyttelast og 15" hjul hadde vel disse kapslene, d.v.s de aller fleste som var varebilregistrerte.

Forøvrig er det mye interessant lesing her: http://mbturbo.com/category/rims/

Med vennlig hilsen, Olaf

Flott link og nyttig info,Olaf.

Takker.

Posted

Disse finnes til 15" felger ja, men er ikke direkte vanlige.. Har selv noen slike liggende klar til jeg får meg et veteranprosjekt en gang.. Kanskje :lol:

Hej!

Sven Håkon...? :D

257690-deutsche_mark.jpg.ff9961bdcc86e7bf2b5a72e821c7b534.jpg

Posted

...når de slutta med W123 som ambulanser så kasta de pallevis av dem.

:shock:

Stampa min 124 ambu til fjottpris og fyllte den med 15" stålfelger og et sett pene 15" stålkapsler,

samt 15" gullideckel ET49,som jeg omtrent pressa på kjøperen for å få det unnavei.

Nå er det akkurat dette jeg vil ha til nåværende bil..

Men når de har vært levèrt på S123 også så er det vel å få kjøpt originalt,

bare jeg går til deleavdelingen og slipper ned buksa.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...