Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei,

Har en MB C200 Komp 2001 modell hvor jeg nylig har oppdaget en kjedelig vannlekkasje.

Har forsøkt å se om jeg kan finne ut hvor denne evt kommer fra, men det ser ut til at jeg må gå drastisk til verk

Må sannsynlig ut med passasjersetet og ut med teppet i dørken.

Men før jeg begynner med dette, så tenker jeg å høre om det er noen som kanskje kunne gi meg en pekepinn?

Det er en større mengde med vann.... :/

Ikke vært noe problemer med dette fra før, før det plutselig oppstod.

Bilen ble stående i underkant av en mnd, grunnet dynamobytte/luftmassemåler og annet div småplukk

Dette var under en periode (November/Desember) hvor det regnet kraftig mye.

Når samtlige deler var bestilt og mottatt og rep. skulle starte, skvulpet det noe voldsomt på dørken bak passasjersetet.

Av en eller grunn er det kommet enormt stor mende med vann inn.

I følge tidligere eier så har ikke dette vært problem før, og det er det heller ikke tegn til heller...

Mengden med vann, og mangel på tidligere problem, bil som har stått, får meg til å tenke at dette må være noe mer enn bare dreneringen... Men hva?

Det er ingen tegn på at det kan komme fra frontvinduet heller, da pakninger og alt slik (det som er synlig) ser hele og pene ut...

Noen som har "gode" erfaringer med dette og kan gi meg tips for å begrense søket etter kilden?

Posted

Jeg kjenner ikke til din modell spesifikt.

Bruker den frostvæske?

Jeg pleier gjerne å smake på den uønskede væsken for å fastslå om det er rent vann eller frostvæske ved slike problemer.

Posted

-Skrotenisse- ja det er kn på høyresiden det er vann, forbeholdt bak, men noe fremme også, men om dette kan komme fra mengden som er bak er jeg usikker.

-KennethJ- Det er ikke frostvæske på den pr dags dato, og har sjekket at det faktisk er "rent" vann

Uanz så tilsier mengden seg at det MÅ være vann...

Tar ikke feil hvis jeg mener det 2-3 cm med vann...

Vannet ligger for det meste i "kanalene" i dørken under teppet

Posted

-Skrotenisse- finnes der noen enkel måte for meg å sjekke dette på?

Har undersøkt og med det lette øye, så kan jeg ikke se noe tegn til at det skulle være noe problem...