FrodeS Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Jeg hører en radioreklame der noen blar gjennom diverse papirer som om det går gjennom servicehistorikken på en bil. "skiftet to bremseklosser" ... "bla bla".. Veldig bra. Sånn som når man kjøper en veldig bra audi fra audi... Hvem bytter TO bremseklosser?! Det var jammen betryggende. Quote
RuneT Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Er det ikke det det heter i ordtaket da? Halvgjort er gjort? Eller var det halvgjort er ugjort... Sånn blir det når reklamefolk bare har greie på reklame og ikke temaet det omhandler, og samtidig at ikke oppdragsgiver gidder å ta korrektur... Quote
Hans Kåre Isdal Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 aha...så det er derfor audi ryker så fort...godt å vite. Quote
Atmobil Posted January 27, 2016 Posted January 27, 2016 Skal ikke forbause meg om at "Møller med alle sine bøller" har klart å bytte bare to bremse klosser på en bil. Sikkert en framme og en bak. De har ikke rykte på seg for å være så gode og jeg har ingen gode erfaringer selv heller. Quote
KennethJ Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Skal ikke forbause meg om at "Møller med alle sine bøller" har klart å bytte bare to bremse klosser på en bil. Sikkert en framme og en bak. De har ikke rykte på seg for å være så gode og jeg har ingen gode erfaringer selv heller. Min erfaring er at de er flinkere på Møller enn på BOS Autostern, for å si det sånn. Quote
FrodeS Posted January 28, 2016 Author Posted January 28, 2016 Skal ikke forbause meg om at "Møller med alle sine bøller" har klart å bytte bare to bremse klosser på en bil. Sikkert en framme og en bak. De har ikke rykte på seg for å være så gode og jeg har ingen gode erfaringer selv heller. Min erfaring er at de er flinkere på Møller enn på BOS Autostern, for å si det sånn. Bytter de bremseklossene én og én der? Quote
KennethJ Posted January 28, 2016 Posted January 28, 2016 Skal ikke forbause meg om at "Møller med alle sine bøller" har klart å bytte bare to bremse klosser på en bil. Sikkert en framme og en bak. De har ikke rykte på seg for å være så gode og jeg har ingen gode erfaringer selv heller. Min erfaring er at de er flinkere på Møller enn på BOS Autostern, for å si det sånn. Bytter de bremseklossene én og én der? Autostern baserer seg på kundens magefølelse når det kommer til hva som skal utføres på service, fremfor hva bilen selv oppgir at skal gjøres.. Det er vel ikke så mye bedre enn å bytte bremseklosser enkeltvis. Quote
mbgal! :O Posted January 29, 2016 Posted January 29, 2016 Noen som har erfaring med audi v6 motor ? Mange km tåler disse før dem streiker ? vurderer audi( ja dumt å spørre her, men kjenner ikke audi å gidder ikke å lete etter audi forumer Quote
KennethJ Posted January 29, 2016 Posted January 29, 2016 Hvilken Audi V6 er det snakk om? Det har betydning. Quote
E_S Posted January 29, 2016 Posted January 29, 2016 Bensin-V6 uten turbo er det lite krøll med, de er solide og greie Quote
Wicky Posted January 29, 2016 Posted January 29, 2016 Husk å demontere hele fronten av bilen om du skal bytte regreim... Quote
mbgal! :O Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Er en Hvilken Audi V6 er det snakk om? Det har betydning. audi a6 2007 mod .Diesel V6 motor km 198000 Quote
Atmobil Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Jeg ville ikke kjøpt VAG bil som nærmer seg 200 000km, når de runder det så bruker det å bli MYE som må skiftes. Dette sier jeg som ikke har eid noen nyere VAG bil enn to 93 modell passelater og en grusom 89 golf men jeg kjenner da folk Quote
mbgal! :O Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Ok. Da blir det mercedes eklasse igjen ☺ 👍 men har studert litt på audi a6. Synes dem ser fin ut ☺ Quote
Wicky Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Nyere A6 er en god bil... Med mindre du velget MLT kassa...og 2.4litern... dårlig kombo... Quote
mbgal! :O Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 Vanskelig dette. ka hadde du valgt wicky? Quote
E_S Posted January 30, 2016 Posted January 30, 2016 5-trinns automat i VAG (tiptronic) er elendig og ryker nesten alltid etter en tid. 6-trinns skal være helt grei. Quote
Rudi Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 5-trinns automat i VAG (tiptronic) er elendig og ryker nesten alltid etter en tid. 6-trinns skal være helt grei. VAG automat er alltid elendig. Det var dog en tid de var enda verrre enn ellers, det var da VAG laget ei kasse/noen kasser selv. Resten er ZF kasser, som funker dårlig men holder ørlite bedre enn dems egen variant. DSG er snevet bedre, men har en del trøbbel de også. Siste generasjon DSG virker ifølge mekanikerne til å være bedre men er fortsatt såpass ny at det er vanskelig å danne seg et helhetlig bilde av de. Quote
KennethJ Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Jeg kjenner fortsatt ikke en VW-mekaniker som kan tenke seg å eie en bil med DSG med mindre den er innenfor garantitiden.. Quote
Rudi Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Jeg kjenner fortsatt ikke en VW-mekaniker som kan tenke seg å eie en bil med DSG med mindre den er innenfor garantitiden.. Og enda er de bedre enn automatkassene VAG benytter seg av, go figure Quote
Megaoctane Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 Men VW, Audi, Skoda selger jo som hakka møkk. Hvordan kan de være sååå dårlige? Bruker ikke BMW også ZF kasse? Er disse dårlige også eller er det forskjell på ZF-kasse som brukes av de forskjellige produsentene? Alle tester jeg har lest, har aldri 7G tronicen fått noe bra skussmål. De andre kassene girer raskere, bedre etc. Quote
Rudi Posted January 31, 2016 Posted January 31, 2016 De fleste merker benytter seg av ZF kasser. De fleste er også crap. De som sitter i BMW er en hel del bedre, men de har vel gitt en del andre spec og en helt annen kostnadsgrense enn de andre vil jeg tro. Jeg har tilgode å kjøre annet merke enn mercedes med automat som jeg syns funker bra, dog var den ikke så helt gal i Bmw´n jeg testet for en tid tilbake. Det var en E61. At noe selger bra forteller jo ingenting om kvaliteten. Den "nye" 1,4 bensinmotoren og selger jo som bare det, men de har ofte motorhavari før førstegangsservice. Go figure... Kamdreva sprekker og deler seg på de... Quote
Recommended Posts