Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, nå som det har vært varmt og kaldt over en liten periode, og bilen (w211 270 CDI 05 mod) har blitt lite brukt har jeg nå dødt batteri. Har prøvd "ekstranøkkelen" som da følger med den elektroniske nøkkelen, men får den ikke til å passe. Ettersom jeg nå ikke har tilgang til hverken å åpne panser eller bagasjen så trenger jeg hjelp. Hvordan i alle dager skal jeg nå klare å få gitt bilen strøm så jeg kan få brukt den elektroniske nøkkelen til å åpne? Setter utrolig stor pris på hjelp, ettersom bilen nå må taes i bruk til jobb.. :)

Posted

Da er vel rett og slett dørlås byttet en gang i tiden vil jeg tro..

Har du testet reservenøkkelen også?

Biltema og sånt har et fint sett du får ut dørramma med, da kan du klare å åpne døra ved å dra i håndtaket på innsiden av døra ved hjelp av en kleshenger eller lignende.

Posted

tjaaa.... kan hende at den gode manuele låsen bare er korridert slik at du ikke får nøkklen til å passe. er ikke uvanlig at dette skjer på biler som en bare bruker fjernkontrol. har selv opplevd dette. da fikk jeg ikke inn nøkklen, og når jeg først skulle klare å få inn nøkklen etter en times fikling med diverse, smøre og rustløser produkter så brukte jeg nesten en halv time til før jeg klarte å vri nøkklen. men da var jeg 100% sikker på at denne låsen ikke var skiftet. da det koster noen k å få en ny lås vist en ødeleger den.

sjekk nå også om du har strøm på nøkklen.

en kan jo sef jekke opp bilen, ta av platene under bilen, og komme til enten starter eller dynamo og koble seg på der.

Posted

Da er vel rett og slett dørlås byttet en gang i tiden vil jeg tro..

Har du testet reservenøkkelen også?

Biltema og sånt har et fint sett du får ut dørramma med, da kan du klare å åpne døra ved å dra i håndtaket på innsiden av døra ved hjelp av en kleshenger eller lignende.

Er ikke alltid det funker, er usikker på mercedes. Men på BMW så kunne du ikke åpne innenfra på håndtak om du hadde låst bilen. 2002 mod+

Posted

Dersom man ikke kommer inn hverken via dør eller bagasjelokk er det vel kun en mulighet igjen, nemlig å komme seg inn via motorrommet..

På en del biler kan man komme til så man får dratt i utløserwiren fra undersiden, og på den måten få åpnet panseret..

Når panseret er åpent vil jeg tro det funker å sette strøm på ekstrabatteriet for å få åpnet med fjernkontroll..

Posted

Ja, å åpne panser er nok lettest.

Jeg vet om et par metoder for å åpne panser, men den vil jeg ikke skrive og poste offentlig av allmenn hensyn. :)

Får evnt ta kontakt via melding.... Hvor bor  trådstarter`?

Posted

Heisann, takk for gode svar! Har prøvd både lås på førerdør, og lås på bagesjelokk.. Tuklet litt med dette i sta og fikk vridd en kvar runde på bagasjelokket, men turte ikke å vri mer ettersom jeg tok godt i. Skal sies at jeg smurte opp ganske godt før jeg prøvde. Bor et kvarter i fra Kongsberg.

Den elektriske nøkkelen skal vel fungere, da det lyser på nøkkelen i det jeg trykker på knappen?

Tenkte jeg skulle prøve å jekke opp bilen og se hvordan det var å komme til med tanke på panser. Men hvordan er dette med overføring av strøm, f.eks. et ekstra batteri på starter og et minuspunkt, eller da dynamo?

Har fullkasko, og har faktisk ikke tenk på veihjelp i det hele tatt, pleier som regel å ta ting selv pga. pris. Men en 500lapp for å få åpna skal jeg nok klare å få disket frem :D Men med tanke på veihjelpen, hvordan i alle dager er det de gjør det?

Takker for mange svar! Beklager svar såpass sent..

Posted

Heisann, takk for gode svar! Har prøvd både lås på førerdør, og lås på bagesjelokk.. Tuklet litt med dette i sta og fikk vridd en kvar runde på bagasjelokket, men turte ikke å vri mer ettersom jeg tok godt i. Skal sies at jeg smurte opp ganske godt før jeg prøvde. Bor et kvarter i fra Kongsberg.

Den elektriske nøkkelen skal vel fungere, da det lyser på nøkkelen i det jeg trykker på knappen?

Tenkte jeg skulle prøve å jekke opp bilen og se hvordan det var å komme til med tanke på panser. Men hvordan er dette med overføring av strøm, f.eks. et ekstra batteri på starter og et minuspunkt, eller da dynamo?

Har fullkasko, og har faktisk ikke tenk på veihjelp i det hele tatt, pleier som regel å ta ting selv pga. pris. Men en 500lapp for å få åpna skal jeg nok klare å få disket frem :D Men med tanke på veihjelpen, hvordan i alle dager er det de gjør det?

Takker for mange svar! Beklager svar såpass sent..

Å koble opp bilen på ekstrabatt er lett, du trenger bare å finne + punktet ett eller annet sted. Som regel på starter kanskje? Så minus er på all annet metall gods :)

Hadde du bodd nærmere Oslo kunne jeg hjulpet deg å åpne bilen utenfra.

Posted

Dersom du fikk vridd en kvart runde er det vel bare å trykke på åpneren for å åpne?

Posted

Skrotnisse: Tenkte jeg skulle sjekke ut dette med å sette pluss på starter i helgen, ettersom jeg jobber en god del for tiden. Takk for hjelpen! Bor litt langt unna, det var synd, men skal nok få det til. Jeg skriker ut igjen om jeg ikke gjør det :)

Sven Håkon: Har ingen åpner på bakluka annet enn elektronisk på nøkkel eller i bilen.. Så da får jeg vel ikke opp den uansett? :/

Posted

Åpneren er mekanisk så lenge du får vridd nøkkelen en kvart omdreining eller så. Vri nøkkelen så langt den går og trekk i håndtaket (den store klaffen til høyre på bildet under).

$_1.JPG