Jump to content

Recommended Posts

Posted

kan dette være strammeren til registerkjeden som lager denne lyden?

er en w211 220cdi 2008.

430,000km

jeg har prøvd uten multi reima,og lyden er fortsatt dær.

den bakker ujavnt når kald, så jeg tenker at det er strammeren som fjusker litt, og gjør at kjeden ikke holdes konternuelig stram,slik at den bakker ujavnt,når kald,er ikke den strammeren olje trykk styrt??eller er jeg helt på jordet

Posted

det fungerer fint.

det er reimhjulet på veiva.

evt prøv å kjenn på det med hånda, litt avhengi hvilken type det er på din motor. men gummien kan sprekke opp og den bakkerste delen kan løsne litt og slå inn på motoren, kan gi merkelige lyd, avhengi hvor gæli det er.

husker ikke helt hvordan type som sto på din bil, men trur det var en av den typen som en kunne lage verktøy til å låse fast vist du må skifte det. og innbiler at du hadde en av de rimelige typen, som kosta bare 3-4k.

uansett så er den mest sansynelig iorden, synes bilen var litt for ny for å få problem med den. men verd å sjekke før du handler inn noe nye deler :)

har en jobb som jeg skal ta for en kamerat, og det hjulet kosta over 7k, og ikke mulig å låse av, så må ut med startern for å låse av svinghjulet, for demontering og montering. har bare ikke orket å begynne på jobben ennå, da jeg ikke har en stor nok moment nøkkel for torqing :P

Posted

Skal sjekke det,takk for tips,da jeg har sett at strammehjulet hopper hele tiden,det kan vel ha en sammenheng?..bilen er tross alt gått 430,000km,så er vel ikke helt umulig at den er litt ute å kjøre.

Posted

Skal sjekke det,takk for tips,da jeg har sett at strammehjulet hopper hele tiden,det kan vel ha en sammenheng?..bilen er tross alt gått 430,000km,så er vel ikke helt umulig at den er litt ute å kjøre.

Jeg bytta strammer på min på ca 360-370k km...

Posted

5200kr for å skru av luftfilteret, og så strammern???,æ bytte den selv, omså i snøstorm.....ikke om jeg betaler kr 5000 for at noen skal rote i maskin rommet mitt

Posted

Det hender jo at kjedene må byttes pga strekk..

Fikk nettopp min tilbake, de har byttet strammeren til registerkjedet, ca 5200kr kostet det..

Det er INGEN kjeder som STREKKER seg....dem blir SLITT.

:) vanlig oppfatning eller "måte å definere på" ...men det er feil at dem strekker seg...dem blir SLITT.

:)

• 4 weeks later...
Posted

no har jeg skifta veiv reim hjulet"harmonic balancer",og tetteringen til veiva,og den tikke lyden er enda dær,men når jeg tok av tette-ringen til veiva,så kunne jeg bevege litt på kjeden til olje pumpa,er det normalt, eller skal den være helt stram???

for æ kan tenke mæ at den er gåen,siden jeg kunne bevege den litt.jeg har også hørt med stetoskop,å det hjalp ikke mye

Håper noen kan svare på det om kjeden til olje pumpa