Jump to content

Recommended Posts

Posted

Etter å ha plagdes med en Biltema-jekk i noen år var tiden inne for å kjøpe kvalitet, så en Bahco-jekk ankom med postbilen i dag, dette er en 3-tonns jekk med doble pumpestempler og hurtig løft, og kvaliteten virker veldig solid.

P.S Det er ikke jekken i bakgrunnen, det er en gammel traver fra B-T som nyter pensjonstilværelsen som hjelpejekk ved behov.

Problemet med denne bt jekken er at den siger og det ganske så mye. Har hørt med bt og de mener at det er bare å lufte den, dette er gjort flere ganger men det samme er det samme, jeg har t.o.m byttet olje på den...

IMG_0188.thumb.jpg.7e4ab5843fe27c6e4c0e0f9c838e82b1.jpg

Posted

Har selv en bahco jekk men er fra den lavtbyggende serien dems å er på 2tonn. Kunne ikke vært mer fornøyd. Alle som har brukt den hos meg er imponerte av den. Går raskt å jekke opp samt man har en utrolig kontroll på nedsenk. Ingen røkk å napp eller altfor mye fart ned her i gården.

Kravet jeg hadde når jeg skulle handle var at jekken skulle ha fotpedal pga jeg har en trang garasje å dermed ville gå raskere å jekke opp. Å da ble ikke prisforskjellen så stor mellom biltema å bahco. Så valget var ganske enkelt.

En slik bare i 2tonn jeg har. Ser de har falt noe i pris siden jeg kjøpte min også. Så er bare å handle.

http://www.clasohlson.com/no/Bahco-3T-garasjejekk/40-8678

Posted

Så først på den Bahco´en fra Clas, men ble skremt av tanken på å bære over 50 kg jekk utenfor garasjen for å bytte hjul på bilene. Litt rart, men min veier 31 kg mot Clas sin på 50,5 kg, begge er 3t jekker...

Er tung ja ingen tvil om det. Men det går. Skal ikke se bort i fra at på sikt så blir det handlet inn en alu jekk til små jobber.

Ser at 3t bygger 9cm. 2t jeg har bygger 7cm. Mens den du har handlet bygger 13cm. Den økte vekten er nok der for å få en kraftigere/stabil konstruksjon siden den skal være så lav.

Posted

En god jekk er gull om man skal drive litt. Finnes vanvittig mange jekker som er lite stabile, mildt sagt utrygge om ikke livsfarlige.

Selv har jeg nå heldigvis en stenhøj 2-søyler hjemme, så jekk brukes ikke så mye lenger, men har jammen hatt mine runder med både gode og dårlige jekker.

• 4 months later...
Posted

Har nå brukt denne en god del. Jekkejobber er ikke akkurat noe å glede seg til, men med denne så gleder og fryder jeg meg. Man må jo legge seg på bakken/gulvet for å se om man treffer rett, under bilen. Da ligger jeg og jekker løftepaden på plass, et pump hever jekken en masse når den er ubelastet. Og når den får belastning er det veldig lett å jekke, kan nesten ligge å jekke bilen opp :) Kan ikke sammenlignes med Biltemajekken. Man får hva man betaler for.