Thobjerk Posted January 22, 2016 Posted January 22, 2016 Hei ! Jeg har søkt etter informasjon om hvordan man kan koble iPhone til lydanlegget for avspilling av musikk, men blir ikke klok på dette. Er det noen som har tips, og hvor får man eventuelt utført en slik jobb til en overkommelig pris ? Takker så mye for eventuelle svar 😄 Quote
Eirik Tømmerås Posted January 22, 2016 Posted January 22, 2016 Her er det viktig å fortelle om hvilken "headunit"(spillerenhet) det gjelder. Quote
Thobjerk Posted January 22, 2016 Author Posted January 22, 2016 Her er det viktig å fortelle om hvilken "headunit"(spillerenhet) det gjelder. Hvor fremkommer det hva slags unit det er ? Bilen er en 2007 avantgarde, med radio CD med magasin, men det er muligens ulike spillerenheter ? Quote
Thobjerk Posted January 22, 2016 Author Posted January 22, 2016 Her er det viktig å fortelle om hvilken "headunit"(spillerenhet) det gjelder. Hvor fremkommer det hva slags unit det er ? Bilen er en 2007 avantgarde, med radio CD med magasin, men det er muligens ulike spillerenheter ? Ser ut til at jeg har "Audio 20" i min bil. Ligger en lenke til ulike uniter her: https://smartworldcompany.com/how-to-identify-the-type-of-car-radio-head-unit-on-my-mercedes-benz/ Quote
gr8pics Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Fant du ut av det? Har samme spiller og spørsmål selv. Quote
Sven Håkon Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Dersom bilen har opplegg for telefon kan du sette inn en bluetooth-modul (original eller f.eks. Viseeo) du enkelt kan pare telefonen opp mot. Sjekk utstyrslisten på bilen og se etter kode 386 UHI (Universal Handy Interface). Eller sjekk i midtkonsollen om du har en slik: Den kan i så fall plukkes av og avsløre en slik: Som du kan montere f.eks. en slik: ..slik: ..eller noe fra Viseeo.. Quote
gr8pics Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Jeg har 386 mobile pre inst (MTUS) Ser slik ut Quote
Sven Håkon Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Ser ut som holderen til en gammel Nokia. Dytt inn den lille tappen øverst til venstre og skyv hele holderen nedover (mener jeg det var). Du vil da se pluggen vist på bilde 2 i min forrige post. I denne finnes det en rekke holdere som passer inn - enten til din spesifikke telefon, eller for BT-enhet. Dersom det viser seg at holderen er til en gammel Nokia, er det dessuten store sjanser for at Viseeo har en BT-enhet som passer rett i den. Quote
gr8pics Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Hadde av holderen før idag, den hang igjen i en tjukk kabel, men skal sjekke igjen Quote
gr8pics Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Da fikk jeg omsider av riktig del, ser dette riktig ut? Quote
gr8pics Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Hvilke muligheter får man forresten med denne BT modulen? Kan man feks streame Spotify fra tlf? Hvordan kommer det evt opp i displayet? Blir telefonen da tilkoblet telefon modus på min Audio 20, eller hvordan funker det? Har forresten holder B6 7875835, det er vel også UHI? Quote
Sven Håkon Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Det er ikke et musikksystem, så du får bare mulighet til å bruke telefonen håndfritt. I displayet blir det som om du har en telefon fast tilkoblet. Quote
FrodeS Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Vi har en sånn viseeo i vår 2004 E240. Fungerer fint til telefon, men ikke til lydavspilling. Hvis jeg spiller av lyd på telefonen (f.eks. via blåtann til en annen enhet), det ringer, og telefonen kobler over for å snakke, så spiller den lyd et lite øyeblikk etter at samtalen er lagt på. Tydelig at det er "mulig", men det er vel noe som mangler for at det skal fungere ordentlig. Quote
gr8pics Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Ja, høres ut som en litt "desperat" og kostbar handsfree løsning. Fikk mail fra Viseeo, han nevnte også en tilleggsadapter som heter BT06 til 500kr, men da må jeg ha aux inngang, det er det vel ikke på min Audio 20? Quote
Ruhne Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Kansje dette er noe ? http://m.ebay.com/itm/191573893087?fits=Make%3AMercedes-Benz Quote
Sven Håkon Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Vi har en sånn viseeo i vår 2004 E240. Fungerer fint til telefon, men ikke til lydavspilling. Hvis jeg spiller av lyd på telefonen (f.eks. via blåtann til en annen enhet), det ringer, og telefonen kobler over for å snakke, så spiller den lyd et lite øyeblikk etter at samtalen er lagt på. Tydelig at det er "mulig", men det er vel noe som mangler for at det skal fungere ordentlig. Tror dette har mer med telefonen din enn bilen å gjøre - har aldri hørt musikk via telefonopplegget, hverken med samtidig musikkavspilling via kabel eller BT. Bruker forøvrig selv Viseeo BT-modul for telefoni i min bil, og det fungerer utmerket. Quote
Eirik Tømmerås Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Kansje dette er noe ? http://m.ebay.com/itm/191573893087?fits=Make%3AMercedes-Benz De er så ufattelig stygge de der i et Mercedes dashbord, i forhold til Mercedes sin Comand. f.eks Comand NTG 2.5 som jo er den mest moderne headuniten til 211. Quote
T.Vårlid Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Jeg får koblet til mob via Bluetooth direkte på comanden i min 06 211, men etter ca 3 sek går den over i "ikke tilsluttet" Hva gjør jeg galt? Quote
Hans Kåre Isdal Posted April 9, 2016 Posted April 9, 2016 på min er det er det auk. kabel inntak i hanskerommet. den bruker eg. Quote
gr8pics Posted April 9, 2016 Posted April 9, 2016 på min er det er det auk. kabel inntak i hanskerommet. den bruker eg. Hvordan ser det uttaket ut, kunne du tatt et bilde av det? Hr et kabelsett som kommer ut i hanserommet, med div plugger, men trodde det var fra taxi utstyr, kanskje det er AUX der også? Quote
Sven Håkon Posted April 9, 2016 Posted April 9, 2016 på min er det er det auk. kabel inntak i hanskerommet. den bruker eg. Hvordan ser det uttaket ut, kunne du tatt et bilde av det? Hr et kabelsett som kommer ut i hanserommet, med div plugger, men trodde det var fra taxi utstyr, kanskje det er AUX der også? AUX er forbeholdt COMAND, det får man ikke på Audio20. Quote
Eirik Tømmerås Posted April 9, 2016 Posted April 9, 2016 på min er det er det auk. kabel inntak i hanskerommet. den bruker eg. Hvordan ser det uttaket ut, kunne du tatt et bilde av det? Hr et kabelsett som kommer ut i hanserommet, med div plugger, men trodde det var fra taxi utstyr, kanskje det er AUX der også? De er nok til Taxi-utstyr. Har noen kontakter i hanskerommet på gammeldrosja mi og. Quote
tommern57 Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 Kan detta være en løsning for alle med Spotify? Det må jo gå an å montere den litt diskret? http://www.mytrendyphone.no/shop/belkin-caraudio-connect-157075p.html Quote
gr8pics Posted May 29, 2016 Posted May 29, 2016 Kjøpte samme med minijack istedenfor BT, grusomt dårlig lyd, 50% red av lydkvalitet og masse sus. Disse FM sendere er vel den beste måten å ta livet av lyd kvaliteten på tror jeg. Lurer fortsatt på min Audio 20, har Cd skifter på tastaturet (CDC) men har ikke det eller MOST, hva slags kontakt er det da man kobler til en skifter? Ikke mulig å modde noe der? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Recommended Posts