W201brabus Posted January 21, 2016 Posted January 21, 2016 Hvordan er dette med Air/fuel ratio egentlig? Er det slik at man kjøper en måler også kobler man den på den originale o2 sensoren som står i eksosanlegget? Quote
alelys Posted January 21, 2016 Posted January 21, 2016 hva er det du ønsker, en måler i bilen som du kan se på, eller som skal kobles til bilens hjerne? for å se på er det gjerne et kit hvor du også får med sensoren og mutter med gjenger som skal sveises inn i eksosanlegget. http://www.gotsmoked.no/nb-NO/produkter/velg-bil/nissan/200sx-s13/elektronikk/malere/innovate---lc-1-afr-maler-kit.aspx Quote
W201brabus Posted January 21, 2016 Author Posted January 21, 2016 Ønsker en måler inne i bilen så jeg kan lese av lambda-verdien i forhold til luft/bensin blandingen Quote
Tor Anton Posted January 22, 2016 Posted January 22, 2016 skal du ha noen nytte av dette, f.eks ved mapping på en med datasprut så bør du ha en bredbåndslambda for at det skal bli noe poeng. Å koble inn på den org. blir kun for å prøve å imponere damene Skal du sjekke om din virker kan du bruke et multimeter i diagnosekontakta på venstre innerskjerm. Er litt usikker på åssen det er å koble seg inn på den org. på gamle m102/m103 (regner med du har en 190E). Vet at noen biler ikke takler "forstyrring" på dette signalet. Jeg har måler på den ene min,men der brukte jeg utgangen på datasprutet. Quote
W201brabus Posted January 22, 2016 Author Posted January 22, 2016 Hmm, nei må vell bare få tak i bredbåndslambda da. Hørtes ut som den beste løsninga, for fremtiden sin del:-) Quote
Tor Anton Posted January 22, 2016 Posted January 22, 2016 skal du ha noe nytte av den å ikke bare ha en viser som hopper opp og ned så hadde jeg kjøpt en bredbåndslambda. Skal du ha datasprut så kjøper du helst dette på samme sted. På min sugemotor med datasprut kjøpte jeg en "vanlig" lambda med 4 ledninger,men på turbomotoren brukte jeg bredbåndslambda. Alt kommer jo ann på hvor du legger lista da. Lambdaen virker ikke før den blir var, så en bør ha en med varmeellement (4ledninger) Quote
Recommended Posts