Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Noen som har vært borti at lamper i instrumentet på W211 er sluttet å virke?

Glødelampe, blinklys til begge sider, fjernlys indikator, setebelte varsellampe. Ingenting fungerer lenger.

turteller, speedometer, klokke og display for kjørecomputer fungere normalt.

Posted

Er det pærene i instrumentpanelet som er blitt mørke? Hvis alle disse er gått samtidig høres det nesten ut som en sikring som er gått? Har du sjekket sikringen(e)? Kan evt. være dårlig kontakt mellom ledningsnett og instrumentpanel. På w210 er det to kontakter (ligner litt på scart), som er festet bak. Enkel og grei sak å sjekke. Tror det gjøres likt på w211.

Kai

Posted

Ja først var det bare pærene. Nå i morrest var alt mørkt. Speedometer, bensin måler, klokke. Ja ALT er mørkt nå.

Sikringer ved SAM 1 , SAM 2 og venstre side av dashbord sjekket og alle er ok. Målt ledninger til instrumentet og der er strøm på flere ledninger, men vet ikke helt om alt er ok der siden jeg ikke har koblingsskjema. Tru om man kan prøve instrument fra annen bil?

Posted

Jeg ville tatt ut instrument panelet. Er antagelig bare å trekke det rett ut med hjelp av en stål krok som du trer inn på hver side av panelet og trekker ut. Kanskje Kjetil p kan bekrefte dette?  Sjekk så at kontakten sitter skikkelig i. Mitt tips er at der er der feilen er :) Kai