Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har ikke hatt fungerende tåkelys siden jeg kjøpte min w204. Manglet en del til hvert lys. Når jeg endelig fikk fikset det så skjer det rare ting.

Når jeg svinger så skal jo tåkelyset på den siden jeg svinger til lyse. Det skjer ikke. Når jeg svinger så tenner tåkelyset på motsatt side. Altså om jeg svinger til venstre så lyser tåkelyset på høyresiden.

Noen som har vært borti sånt før? Evnt som vet om det er noe jeg kan gjøre med dette selv eller om jeg må ha bilen inn på verksted for noe?

Posted

Tåkelysene er vel kanskje festet i støtfangeren?

I tilfelle vil jeg tro det er koblet feil en gang støtfangeren har vært av bilen, de går nok ved siden av hverandre med hver sin connector..

Posted

Da fant jeg løsningen til slutt. Aner ikke hvorfor det har skjedd, men løsningen var ihvertfall. Full sving til den ene siden og hold i et par sekunder. Full sving til andre siden og hold i et par sekunder. Midtstill rattet og hold i ti sekunder.

Da nullstiller man en sensor på styringa og vips så var lysene tilbake til slik de skal være.