Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen her som vet om det er en funksjon på disse lysene som gjør at de slutter å svinge hvis en pære ryker?

Har i de siste ukene vært plager med venstre framlys, det tenner av og til når jeg starter bilen, men slukket etter kort tid. Når det skjer sentrerer høyre framlys seg og står i ro. Får samtidig "left dipped beam" opp i displayet.

Snakket med forhandler å de sa, bytt pære, xenon bruker vist å blinke og plages med å tenne før de ryker helt...? men de ble mer usikker når jeg poengterte at svingen på lyset også sluttet å virke.

Posted

Ja har tenkt tanken, men er vel en ganske omstendig jobb å bytte pærer på disse bilene...?  :? GHar jeg vist at dette var en funksjon de hadde hvis ene pæren sluttet å virke skulle jeg gjort det. Mulig jeg må gjøre det uansett, men hadde håpet noen kunne si med sikkerhet om det var slik eller ikke.

Posted

Ja har tenkt tanken, men er vel en ganske omstendig jobb å bytte pærer på disse bilene...?  :? GHar jeg vist at dette var en funksjon de hadde hvis ene pæren sluttet å virke skulle jeg gjort det. Mulig jeg må gjøre det uansett, men hadde håpet noen kunne si med sikkerhet om det var slik eller ikke.

Det er helt riktig at xenon lysene blinker litt og oppfører seg slik du beskriver kort tid før de slutter og fungere helt og holdent.

Det er og riktig at det adaptive (at lysene svinger) slutter og fungere når en xenon pære takker for samarbeidet.

Det er ikke så omstendig og bytte pære på disse bilene egentlig. Det er trangt som ett helvete som du tar bytte jobben i fra motorrommet. Da spesielt på fører siden. Tipset er og jekke opp bilen, ta av hjulet og av med innerskjermen. Da kommer du veldig greit og enkelt til lykta. Da burde du klare jobben på 15 minutter, om du bytter xenon pære på begge sider.

Anbefaler deg samtidig og bytte begge xenon pærene når du skal bytte.

Posted

det er ikke noe problem å bytte fra motorrommet heller på førersiden.TRIKSET er å løsnet det AC røret fra klipset som sitter skrudd rett ved støtdempertårnet..så får du "bøyd" det forsiktig opp..så kommer du lettere til.

En annen ting er at 212 har hatt en tendens til å få vann i lykter...så der kan det veldig godt være styrenheten i bunn av lykta som er defekt.

Men det letteste er nok å prøve å bytte pæra først.

Du kan jo bare bytte over fra den sia som virker..og se om den virker da på andre sia også..så slipper du å kjøpe en ny pære for så å finne ut at det IKKE er pæra.

Posted

Takker for svar  :) Er litt redd for det med vann i lyktehuset ja, begynte å feile etter en tur igjennom vaskehallen  :?

Er det bytte av hele lykten som er løsningen da eller?