gotthard Posted January 17, 2016 Posted January 17, 2016 Instrumentene viser at det glødes, men glødepluggene blir ikke varme så jeg bytter alle fire men de blir fremdeles ikke varme/bilen startet ikke. Gløder og tar ut en etter en plugg, bløte og kalde. Måler strømm inn når jeg gløder og det viser 0.00. Tenker da styreenheten for gløding, er eneste måten og teste den på å bytte den? om den ikke virket ville da glødelampa lyst? er det ikke noe sikkring til glødingen? ( sitter med verdens dårligste sikringsoversikt som fulgte bilen...på tysk...) Quote
Tor Anton Posted January 17, 2016 Posted January 17, 2016 på vito(638) w210++++++++ så lyser lampa inne i bilen om det er feil på plugger eller relè. er det samme relè så er det bare å måle strøm inn og ut. Quote
gotthard Posted January 17, 2016 Author Posted January 17, 2016 Releet klikker når jeg skrur på tenningen, men når jeg måler ut så er det 0 på multimeteret. Bestillte nytt i dag så da blir det bra tenker (håper) jeg Quote
Gujoni Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 Det er nok brent. Demonterte det jeg skiftet på kona sin 03-modell og det var en slags sikring som var brent av inni. Det leverte strøm til to av pluggene. To og to plugger har hver sin sikring og disse kan ikke skiftes. Quote
Eirik Tømmerås Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 På 211´n så ser jeg i Star at 2 plugger er gåen, ser det og på glødelampa som lyser etter motoren er startet.. Så diagnose er tingen Quote
mbgal! :O Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 Det er nok brent. Demonterte det jeg skiftet på kona sin 03-modell og det var en slags sikring som var brent av inni. Det leverte strøm til to av pluggene. To og to plugger har hver sin sikring og disse kan ikke skiftes. Jo det går ann å fikse dette, Fram med loddeutstyr, lodder fast sånn hus ''ledning'' mellom disse hvor disse ''sikringene'' er brent. har gjort på masse sånne reler å dem funker knall etter Men selfølgelig om pluggene har for stor motstand(gåen) så ryker de ''nye'' sikringene som er nettopp loddet Quote
gotthard Posted January 18, 2016 Author Posted January 18, 2016 Får åpne den når den nye er på plass, se hvordan det ser ut inni der Quote
gotthard Posted January 20, 2016 Author Posted January 20, 2016 Åpna den gamle i dag, ikke store jobben å fikse den ser jeg, men har bestilt nytt så denne går i hylla som reserve Quote
Recommended Posts