Guest Freddy Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Hei ! Dette har vært skrevet om før, men jeg prøver allikevel ! Har en -94 E220 som er en flott bil, men jeg har problemer med dette vannet på gulvet ! En natt med regn, og gulvet er fullt med vann ! Værst på h/side . Og setet er vått ! Vi snakker om MYE vann ! Har staket opp dreneringen, men det hjalp ikke ! Brukte et plastrør, og så det kom ut ved døra . Satt inne i bilen en stund det regnet bøtter, og så det piplet inn nede ved gulvet ved dørpakningen ! Sjekket pakning, og den er grei ! Der er fuktig på innsiden ved døra/kanalen . Hvor kommer allt dette vannet ifra ? Har også sett vanndråper ifra taket ved takluka . Må skyte inn at frontruta ikke er tett ! Vindsus og vannperler i toppkant . Har bestilt ny taklukepakning, men vet jo ikke om det hjelper ! Skal bytte frontrute, da det vel ikke lar seg gjøre og tette ! Noen tips ?? Jeg er lei av og tørke de formstøpte gulvmattene ! De suger vann som svamp !! MVH: Freddy
Thor-Egil Andersen Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Bytt frontruta ASAP. Taklukepakning tror jeg er bortkasta penger.... Jeg trodde min lukepakning var ødelagt... rant vann inn i bil... byttet frontrute først.. alt tett etter det....
Guest mb200diesel Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 etter å ha ringt mb høgg i bergen fortalte de at vanligste årsak til vann i mb 124 var at drenering til takluke var tett. Lett å sjekke om denne er tett ved å åpne takluka og sette bilen i bakke å helle vann inn feks først i hullene til drenering foran for så å snu bilen og hele vann inn bak på luka. Vanne vil da sildre ut i hjulbuene. Gjør det ikke det renner det istedet inn i bilen..
Thor-Egil Andersen Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Om du leste innlegget hans, så skrev han: Har staket opp dreneringen, men det hjalp ikke !
Guest 1442 Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Takluka, har ikke den en "takrenne" i bakkant som går frem når takluken lukkes, hvis denne ikke går frem renner vannet inn i bilen. Denne takrenne drenerer vannet som renner ned mellom tak og bakkant takluke ut til sidene som igjen renner ned i dreneringshullene når takluken er lukket. Takluke"pakning" i bakkant er ikke tett og skal vel ikke være det heller, består vel av noe filt av noe slag. Avhengig av bilens helling ved parkering kan vannet renne litt hit og dit vil jeg tro.
Guest mb 200diesel Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Om du leste innlegget hans, så skrev han: Har staket opp dreneringen, men det hjalp ikke ! Ja så det, men tror nok det er takluka for det......lite tips skader vel ikke .....
Thor-Egil Andersen Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Tips er ok.. Nesten 100% sikker på lekkasje fra frontrute................
Guest MB124393 Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 Tar opp denne tråden selv om den flere år gammel, og saken er sikkert løst for lengst. Hadde nøyaktig samme problemet på 124TDT. Vannet fløt over gulvmatta på høyre side foran. Til slutt begynte sentrallåspumpa under baksetet å krangle fordi vannet hadde tatt seg helt bak dit og skumgummikassetten som denne pumpa ligger i var kliss våt. Tok til slutt av forskjermene og på høyre side var det ca 15cm hardpakka lag med størkna søle/veistøv inne i skjermen. Dette ledet vannet rett inn i kanalen og videre inn på gulvet. Dette var forårsaket av en tett dreneringsplugg som sitter foran jekkeputa, i framkant av kanalen. Det er enkelt å vippe ut pluggen og evt renske/spyle forsiktig opp i skjermen. Denne dreneringa er i tillegg til den som tar vannet fra takrenna langs bunnen av vinduet og leder i røret som går ned og ut via plastikk-innerskjermen.
Guest MB124393 Posted March 17, 2008 Posted March 17, 2008 Med unnatak for setet, som ikke var vått på min bil
ODDATLE Posted March 26, 2008 Posted March 26, 2008 Tok til slutt av forskjermene og på høyre side var det ca 15cm hardpakka lag med størkna søle/veistøv inne i skjermen. Dette ledet vannet rett inn i kanalen og videre inn på gulvet. Men disse hullene i innerskjermen skal det være plugg i. Hadde akurat samme problemet, men det har ikke kommet en dråpe vann inni bilen etter at jeg fikk bort sølekaka mellom lokari og inneskjerm samt at jeg monterte plastpluggen som manglet.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now