Lars U. Posted January 16, 2016 Posted January 16, 2016 Da er vi på ny sesong igjen Det ble ikke noe live løp på meg i 2015, men fikk med meg alle løp "live" på Viaplay ikke veldig spennende i fjor, men Mercedes AMG Petronas F1 vant både fører (Lewis Hamilton) og konstruktør VM, som de fleste F1 interesserte har fått med seg. McLaren fikk med sin Honda motor dårligste plassering i manns minne. Nytt F1 team i år er Haas F1 som er fra USA og kjører med Ferrari motor begge førerne er signert og det er Romain Grosjean fra Frankrike og Esteban Gutiérez fra Mexico. Følgende team kjører med Mercedes AMG motor: - Mercedes AMG Petronas F1 - Williams Martini Racing - Sahara Force India F1 - Manor Marusssia F1 Renault er tilbake som F1 team igjen de har kjøpt restene av Lotus F1 Red Bull er på plass med et spennende konsept. De har nemlig overtatt klokkeponsoren TAG Heuer fra McLaren og skal kjøre med motor fra Renault , men den blir "brandet" TAG Heuer som motor ! fører er Daniel Ricciardo AUS og Daniel Kvyat RUS Nytt iår er også at MUMM er ute som leverandør av Champagne og Moët & Chandon er tilbake med sprudlevann på sierspallen. Her er terminlisten for 2016: Nytt på kalenderen i år er Tyskland er tilbake med løp på Hockenheim og Grand Prix of Europe kjøres i Azerbaijan som gateløp i Baku Her er det bare å krysse av i kalenderen og ta med koner, menn, barn eller kjærester og legge planer for en fin ferie med F1 med eller uten bil. Jeg skal prøve å få med meg Tyskland og Hockenheim iår. Vi har vært der mange ganger før og det er kjørbart som en bilferie med familie og det ligger ikke langt ifra Frankfurt og Stuttgart og AMG i Affalterbach Round Grand Prix Circuit Date 1 Australian Grand Prix Australia Melbourne Grand Prix Circuit, Melbourne 20 March 2 Bahrain Grand Prix Bahrain Bahrain International Circuit, Sakhir 3 April 3 Chinese Grand Prix China Shanghai International Circuit, Shanghai 17 April 4 Russian Grand Prix Russia Sochi Autodrom, Sochi 1 May 5 Spanish Grand Prix Spain Circuit de Barcelona-Catalunya, Barcelona 15 May 6 Monaco Grand Prix Monaco Circuit de Monaco, Monte Carlo 29 May 7 Canadian Grand Prix Canada Circuit Gilles Villeneuve, Montreal 12 June 8 Grand Prix of Europe[56][57] Azerbaijan Baku City Circuit, Baku[58] 19 June 9 Austrian Grand Prix Austria Red Bull Ring, Spielberg 3 July 10 British Grand Prix United Kingdom Silverstone Circuit, Silverstone 10 July 11 Hungarian Grand Prix Hungary Hungaroring, Budapest 24 July 12 German Grand Prix Germany Hockenheimring, Hockenheim[59] 31 July 13 Belgian Grand Prix Belgium Circuit de Spa-Francorchamps, Stavelot 28 August 14 Italian Grand Prix Italy Autodromo Nazionale Monza, Monza 4 September 15 Singapore Grand Prix Singapore Marina Bay Street Circuit, Singapore 18 September 16 Malaysian Grand Prix Malaysia Sepang International Circuit, Kuala Lumpur 2 October 17 Japanese Grand Prix Japan Suzuka International Racing Course, Suzuka[60] 9 October 18 United States Grand Prix United States Circuit of the Americas, Austin, Texas[N 4] 23 October 19 Mexican Grand Prix Mexico Autódromo Hermanos Rodríguez, Mexico City 30 October 20 Brazilian Grand Prix Brazil Autódromo José Carlos Pace, São Paulo 13 November 21 Abu Dhabi Grand Prix United Arab Emirates Yas Marina Circuit, Abu Dhabi 27 November Quote
ClasT Posted January 18, 2016 Posted January 18, 2016 Gleder meg til ny sesong. Selv om ikke fjorårets var mest spennende, så blir det artig med race start i mars igjen. Fikk oppleve varmen på Hungaroring ifjor. Det var faktisk et veldig artig løp. I år lurer vi på å ta turen til Sao Paulo Quote
Lars U. Posted May 25, 2016 Author Posted May 25, 2016 Da er billetter til Hockenheim og Tyskland Grand Prix bestilt. På Mercedes-Tribune med hele familien. Kanskje ikke den meste spektakulære banen, men veldig bra når du har med familien mht fasiliteter og dessuten får man barnebilletter når barna er under 16 år. Quote
vegardxf Posted May 25, 2016 Posted May 25, 2016 Får bare håpe disse to typene klarer og holde seg i tøylene og ikke kjøre på hverandre da Quote
Lars U. Posted May 25, 2016 Author Posted May 25, 2016 Pleier også å være mye fint å se på utstillingsområdet bak tribunen når det kjøres F1 her. Håper at de viser frem GLC 63 AMG som ligger i løypa E 63 AMG stasjionsvogn skal etter planen vises på Goodwood festival of speed i slutten av juni Quote
Lars U. Posted June 30, 2016 Author Posted June 30, 2016 Da var billettene til Tyskland F1 Grand Prix og Mercedes-tribune på Hockenheim ankommet. Nå venter vi bare på at parkeringsbilletten også skal dukke opp. da kan vi parkere inne på området rett bak tribunen. Det blir fint å få et avbrekk i hverdagen og komme seg på et F1 løp igjen. Quote
ClasT Posted July 1, 2016 Posted July 1, 2016 Da var billettene til Tyskland F1 Grand Prix og Mercedes-tribune på Hockenheim ankommet. Nå venter vi bare på at parkeringsbilletten også skal dukke opp. da kan vi parkere inne på området rett bak tribunen. Det blir fint å få et avbrekk i hverdagen og komme seg på et F1 løp igjen. Quote
vegardxf Posted July 4, 2016 Posted July 4, 2016 Ble i overkant spennende siste runden i går i Østerrike!! Utrolig at de to ikke klarer og holde hodet kaldt når de kommer nært hverandre!! Dog spennende Quote
modzona Posted July 5, 2016 Posted July 5, 2016 Absolutt et spennende løp. Digger det når de ramler under press uansett hvem det er å hvilket team. Er også menst fan av Hamilton av de to virker som han klarer bedre det presset han Nico gjør. Særlig med de forklaringene han kom med etter løpet på krasjen så blir man litt irritert for man så klart å tydelig på hva han prøvde å gjøre men feilet. Han skulle mye heller sagt dette prøvde jeg å gjøre men feilet så jeg må bare ta tiltakke med 4 plassen denne gangen. Helt klart bedre enn DNF. Det skulle han ha sagt i steden for alle de teite bortforklaringene sine som nesten endret seg fra gang til gang. Selv er jeg svært fan av Verstappen så utrulig morsomt det han har fått til etter han fikk komme til Redbull et helt klart bedre valg enn Daniel Kvyat som slik det går nå for han så tviler jeg på at vi ser han i F1 til neste år. Quote
vegardxf Posted July 5, 2016 Posted July 5, 2016 Er noe med oppførselen til Rosberg som gjør at jeg liker han mindre og mindre. Men sånn er det vel når har sine favoritter Ble litt iritert over tyskerene som buet på Hamilton, han gjorde ett flott løp og fortjente ikke dette. Verstappen er artig! kjekt når disse unge overrasker med flere strålende løp. Er vel 2 ganger på pallen siden han gikk over fra Toro Rosso? Kvyatt er jeg enig i burde gå. Viser veldig godt at han ikke er rutinert nok til å kjøre i toppklassen. Også overrasket over hvordan Perez presterer i år, artig at han og kan konkurrere om pallplass Quote
Lars U. Posted July 20, 2016 Author Posted July 20, 2016 Da var også parkeringsbilletter til VIP parkering. hos AMG ankommet og da begynner det å bli klart for F1 på Hockenheimring og Mercedes-Benz tribune neste helg I år har de endret parkeringen fra Mercedes-Benz tribune parkering til "AMG VIP parkering" Gode nyheter er det også at Sauber F1 har fått nye eiere. Et sveitsisk investeringsselskap. Spennende blir det også denne helgen i. Budapest, når Rosberg og Hamilton braker sammen i kampen om ledelsen i F1 Quote
ClasT Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Sveitisk invest selskap med opprinnelig Svenske eiere Kos deg med F1 i helgen. I år blir det Brasil løp på meg. Booket fly og kjøpt billetter Quote
modzona Posted July 29, 2016 Posted July 29, 2016 Sveitisk invest selskap med opprinnelig Svenske eiere Kos deg med F1 i helgen. I år blir det Brasil løp på meg. Booket fly og kjøpt billetter Sky sport sa vell det slik at Marcus Ericsson har vært ute å kjøpt seg et formel 1 team. Quote
Lars U. Posted August 1, 2016 Author Posted August 1, 2016 Mercedes-AMG vant som kjent med Hamilton på Hockenheimring , synes personlig han begynner å bli litt cocky , det kom tydelig til syne på pressekonferansen etter Kvalifiseringen på Lørdag Jeg er ikke enig i tidsstraffen til Nico Rosberg, det bør være lov i racing , han byttet ikke spor flere ganger , noe Max Verstappen har gjort flere ganger med stort hell. En liten tabbe at stoppeklokken til Mercedes-AMG feilet, slik at Nico fikk 5+ 3 sekunders tidsstraff 5 av FIA OG 3 av PIT-crewet. Fint å sitte på Mercedes-Tribune og litt kaxigt å kunne kjøre helt opp til tribunen å parkere 50 meter ifra tribunen. Da får vi begynne å planlegge neste års F1 ferie. England og Silverstone er kommet opp som forslag, siden vi aldri har vært der før på F1 løp. Quote
tommern57 Posted October 3, 2016 Posted October 3, 2016 Buhu, jeg får dårligere motorer enn de andre. :lol: Quote
Lars U. Posted November 27, 2016 Author Posted November 27, 2016 Mercedes vant både konstruktørmesterskapet og i dag vant Lewis Hamilton det siste løpet i Abu Dhabi. Nico Rosberg som kom på andre plass kunne nemlig juble mest; med 9 seiere i år for Rosberg og 10 seiere for Hamilton var det Nico som sanket flest poeng og kunne endelig bli Verdensmester 34 år etter sin far som gjorde det samme i 1982. Personlig mener jeg det er velfortjent at Nico ble verdensmester , fordi han har jobbet jevnt og trutt med Mercedes teamet fra 1. dag og Lewis Hamilton la opp til litt cocy kjøring i dag, da han senket tempoet slik at både Vettel og Verstappen kunne teoretisk komme i mellom slik at Hamilton kunne få sin fjerde VM tittel. Tysk fører i tysk bil er heller ikke dumt for markedsføringen av både bilmerke og sporten i Tyskland. Dessverre ser det ikke ut som det blir noen tysk runde i 2017 Quote
vegardxf Posted November 27, 2016 Posted November 27, 2016 ja var fortjent for Nico! Kjørt godt hele sesongen. Ser mange sure for kjøringen til Hamilton i dag, men ganske sikker på de fleste i den situasjonen hadde gjort de samme om de sto om tittelen 4 måneder til neste løp er altfor lenge!! Blir spennende og se hvordan det blir med de nye bilene, håper det ikke blir vanskeligere med forbikjøringer pga vanskeligheter med å ligge nært bilen forran. Quote
Lars U. Posted November 27, 2016 Author Posted November 27, 2016 Det kan jo bli noen utfordringer fordi bilene blir betydelig bredere de får jo bredere dekk og det skal gi omtrent 4 sekunder raskere rundetider på enkelte baner. Jeg tror det var bra for Rosberg at han vant tittelen fordi det blir ikke noe lettere til neste år da jeg tror Max Verstappen kommer til å bli å regne med om Renault kan lage skikkelig motor til RedBull likeledes tror jeg Hamilton i Mercedes er å regne med sammen med Sebastian Vettel fordi Ferrari får det bedre til. Tror nok også at Vettel ikke hadde kjørt forbi Rosberg men det hadde derimot Max Verstappen gjort om han fikk sjansen idag. Virker som Vettel er bedre buddy med Rosberg enn med Hamilton selv om de har kjent hverandre siden de var 12-13 år gamle. Det gir nok en ekstra boost på selvtilliten til Rosberg når neste års sesong starter med Han som regjerende verdensmester. må vel også regne med at Mercedes gir litt ekstra bonus til Rosberg siden han er den første tyskeren med VM tittel i Tysk bil Ja det blir spennende og jeg må begynne å tenke på hvilket løp jeg skal reise til i 2017 Quote
ClasT Posted November 28, 2016 Posted November 28, 2016 Ja det blir spennende og jeg må begynne å tenke på hvilket løp jeg skal reise til i 2017 Hold deg unna Brasil, det ble en våt affære Quote
vegardxf Posted November 28, 2016 Posted November 28, 2016 Redbull med bedre motor er nok ikke noe man kan se på som en lett match nei! Er og veldig spendt på hvordan framtiden til Verstappen blir, han har hvertfall potensial til å få til de meste Quote
Recommended Posts