JørgenR Posted January 16, 2016 Posted January 16, 2016 Hei og god helg! Jeg har oppdaget vond lukt i kupeen nå jeg står på tomgang med min C200 CDI, W204. Etter å ha søkt på forumet her ser jeg flere med samme problem og i mitt tilfelle er det lekkasje fra injektor nr 1. Denne har jeg imidlertid fått demontert og renset hos Sanven, Skjetten 01.07.2014 og bilen har rullet ca 30k etter det. Dette bør vel dekkes av garanti? Eller er det bare ett års garanti på slike reperasjoner? Ser av fakturaen at det er byttet vekstedmatriell for hele 39,- så det er jobben som er kostnaden her. Mvh JørgenR Quote
modzona Posted January 16, 2016 Posted January 16, 2016 Dette skriver NAF Reklamasjonsfrister Reklamasjon bør gjøres skriftlig til verkstedet. Du plikter å kontrollere reparasjonen, slik at mangler blir oppdaget så fort som mulig. Du må alltid klage innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. I tillegg gjelder en absolutt reklamasjonsfrist på 2 år fra oppdraget ble avsluttet. Hvis resultatet av tjenesten er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, er fristen 5 år. skriv ut send med e-post del på google+ Reklamasjonsmaler Holde betaling tilbake (.PDF) Høyrere pris enn avtalt (.PDF) Overreparert bil (.PDF) Retting (.PDF) Tilleggsarbeid ved reparasjoner Er det nødvendig å reparere mer enn det som er avtalt, skal verkstedet kontakte deg før de setter i gang. Reklamasjonsfrister Reklamasjon bør gjøres skriftlig til verkstedet. Du plikter å kontrollere reparasjonen, slik at mangler blir oppdaget så fort som mulig. Du må alltid klage innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde ha oppdaget mangelen. I tillegg gjelder en absolutt reklamasjonsfrist på 2 år fra oppdraget ble avsluttet. Hvis resultatet av tjenesten er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, er fristen 5 år. https://www.naf.no/tips-og-rad/bilhold/verkstedtjenester/reklamasjon-pa-verkstedsreperasjon/ Quote
JørgenR Posted January 16, 2016 Author Posted January 16, 2016 Takk for info. Svinger innom Sandven mandag så satser jeg på en positiv løsning. JørgenR Quote
Skrotenisse Posted January 16, 2016 Posted January 16, 2016 Håndverkerloven stiller mer riktig her, men ja bare å klage. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1989-06-16-63/KAPITTEL_4#KAPITTEL_4 Quote
FrodeS Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Takk for info. Svinger innom Sandven mandag så satser jeg på en positiv løsning. JørgenR Hva sa de? Jeg vil tro at man normalt sett kommer lenger med å ta kontakt og forhøre seg, enn å begynne å slå i bordet med lover og regler. Om ikke verkstedet rydder opp, kan man i såfall vise til lovverket. Quote
Christian Sørensen Posted January 20, 2016 Posted January 20, 2016 Ser av fakturaen at det er byttet vekstedmatriell for hele 39,- så det er jobben som er kostnaden her. Det verkstedene skriver for verkstedmateriell er visst nok forbruk av tørkerull, spray de trenger for og løsne, godtgjørelse for slitasje på verktøy de benytter etc. Til de som ikke visste det. =) Hva sa verkstedet når du svingte innom de? Quote
Recommended Posts