fostad Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 har en s210 med om606 som fusker når den er kald. den starter LETT og fint selv i 23 minusgrader! og etter 1-2 minutt begynner den og fuske og den gir seg ikke før jeg stopper og starter den igjenn. kan stoppa og starte den asap og den er grei! noen forslag ?..... står den på tomgang og jeg prøver og ruse den så ryker den bare no jævlig grått/hvit og hoster ! hjelp detter er iriterende ! Quote
fostad Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 Nei ikke kommet så langt. Tenkt å hør her først😊 bli det lagra feilkoda ? Quote
Jolarsen Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 se på dieselslangene som går fra pumpa til dieselfilteret, og sjekk om det er luftbobler i de. Hvis ikke på tomgang prøv å gi litt gass mens du ser på slangene. Har det probleme selv, og da er det bare å grue seg Quote
fostad Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 gruve seg til hva? tviler på det er luft siden den blir grei om jeg stopper og starter den?.. Quote
Jolarsen Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 gruve seg til hva? tviler på det er luft siden den blir grei om jeg stopper og starter den?.. Er det luft som på min, så vil den få trøbbel med å starte etterhvert, ble bare verre og verre på min. Nå kan den ikke under 3/4 tank før den ikke vil starte. Den slet også en del med røff gange, og i det spesifikke turtallsregisteret den hostet verst;så kom det store luftbobler i slangene. Er prakke og bytte de o-ringene og slangene som jeg nettopp fant ut. Men om du ikke har luft i slangene så bør du nok sjekke glødepluggene. Kan være en eller flere som ikke henger helt med, siden de blir bedre hvis du stopper (og gløder igjen?) før du starter på nytt. Quote
fostad Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 jeg vrir bare nøkkelen fort til stopp så start igjenn. ingen gløding.. men som sagt så starte den LETT å går fint t å begynn med selv i 20minus. å glødeplugger er byttet for 3 uker siden=) Quote
fostad Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 om det er full tank eller på reserve kommer på samme=) Quote
fostad Posted January 14, 2016 Author Posted January 14, 2016 tatt diagnose idag.. ingen feil=) forslag? Quote
Skrotenisse Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 Ser du noe diesel i motorrommet? Jeg er usikker på denne motoren, men kanskje det er noe med diesel tilførselen? Quote
fostad Posted January 15, 2016 Author Posted January 15, 2016 Nei. Ingenting. Hvorfor tror alle det er lekasje problem? Lekasjen forsvinner når jeg stopper og starter bilen da?:b Quote
Skrotenisse Posted January 15, 2016 Posted January 15, 2016 Eksempel en tilbakeslagsventil i drivstoff systemet lekker? Da får du luft når du starter 1. Gang? Men når du tar og skrur av og starter på nytt igjen så er den helt fin..? Derfor jeg spør... Quote
fostad Posted January 15, 2016 Author Posted January 15, 2016 Ingen lekasjer og se.. starta den nettopp in15- og den starter lett og går fint til 1 minutt ca.. da begyne den å poff grå røyk å hoster. Stopper og starter asap på sekundet så går den helt fint... om jeg ikke stopper og starter så går denn og hoster LENGE Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.