Dagis Posted January 12, 2016 Posted January 12, 2016 Jeg hadde en w124 Ambulanse som var ombygd til varebil, og lakket i svart/hvit/gul. For 7-8 år siden solgte jeg den til en mann i området Tromsø/Kvaløya, og den ble ikke omregistrert-så jeg klarer ikke søke opp navnet hans. Noen som vet hvor den står? Quote
Tor Anton Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Du sender bare : regnr "skiltnummer" å sender det til 2282 Da får du navn på eier å ca hvor den er. Quote
FrodeS Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Kanskje vanskelig hvis den ikke ble omregistrert? Quote
Dagis Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 Kanskje vanskelig hvis den ikke ble omregistrert? Ja,det er det som er problemet. første gang jeg sjekka inn på vegvesen.no oppdaga jeg at den enda stod på meg, som "ikke solgt". Når jeg faktisk solgte den nærmest fylte jeg bilen med felger og dekk, som jeg dytta på kjøper for å få det unnavei-i forbindelse med flytting. Deriblandt 15" stålfelger med stålkapsler,og 15" Gullideckel ET49 -som er det jeg nå ser etter til 124Coupen. Det var nettopp en slik coupe de felgene opprinnelig hørte til. Jeg er på leting etter standard rims,og mens jeg funderte på hvor det hadde blitt av Rescueline`n kom jeg i minne hvilken effekt den hadde på folk. Min mor,som har vært plaget med sentrifugalsyke et langt liv,snudde seg smilende mot meg etter et par kilometer dårlig vei,og kommenterte at dette var den beste bilen hun hadde sittet i. Min gamle far-som hadde vært gjennom et utall fabrikat av biler siden sent femti-tall, deriblandt noen Mercer-prøvde å lede meg bort fra å kjøpe den, hvorpå han forklarte at jeg da aldri ville ha lyst til å kjøre noe annet. Når jeg første gang-og alle senere ganger-kom på besøk med den glimtet det til i blikket hans ved lyden av rekkesekseren. :..dæsken så stabil den er på veien"-sa han og gliste idet han akselererte avgårde under første prøvetur. Bilen hadde en spontan effekt på humøret til alle som så/hørte den, og sjarmerte mange som ellers ikke interesserer seg for bil i det hele tatt. Den hadde en type Ghostbusters coolness over seg som fikk fram smilet hos selv nøktre Toyota-eiere.. Også på meg skjønner jeg nå,og fikk lyst å finne den og om mulig kjøpe den tilbake. Omtrent sånn så den ut-bare gul og svart istedet for rødt: Quote
KennethJ Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Det ble gjort eierskifte på den 22. januar 2008, og den ble avregistrert 1.6.2010. Ytterligere informasjon kan du få fra Statens vegvesen om de har mer, det hender at det ligger salgsmeldinger hos dem. Quote
Dagis Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 Takker! Skal ringe de i morgen og høre hva de har. Hadde vært gøy å se den igjen. Quote
Tor Anton Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 svv har alle hendelser lagret, så sant det er levert salgsmelding, noe som er påbudt. Ellers får du prøve VG med et bilde slik den var da du solgte den Quote
Dagis Posted January 19, 2016 Author Posted January 19, 2016 Vegvesenet hadde ikke noe-står enda på meg, ser ut til å bli vanskelig da. Quote
Dagis Posted January 19, 2016 Author Posted January 19, 2016 Det ble gjort eierskifte på den 22. januar 2008, og den ble avregistrert 1.6.2010. Ytterligere informasjon kan du få fra Statens vegvesen om de har mer, det hender at det ligger salgsmeldinger hos dem. Du tenker på den som er å¨bildet? Den er bare et eksempelbilde. Forøvrig står det hos vegvesenet at den avbildede har 2.3liters bensinmotor på 185 hk, kan det være rett? De har da vel ikke levert disse bilene med 16V motor? Quote
E_S Posted January 19, 2016 Posted January 19, 2016 Forøvrig står det hos vegvesenet at den avbildede har 2.3liters bensinmotor på 185 hk, kan det være rett? De har da vel ikke levert disse bilene med 16V motor? Det var mye tull med tallene for volum og effekt i gamle vognkort, så det er nok bare en feil. Så vidt meg bekjent var det ikke så mange motoralternativer tilgjengelig på lang 124, jeg vet at man fikk 250D, 260E, senere E250D og E280 i hvert fall. Quote
MercedesW124 Posted April 26, 2022 Posted April 26, 2022 On 4/25/2022 at 1:28 PM, Mercedes Julian said: den ble vraket i 2010:/ Fortsatt bare et eksempelbilde Quote
Recommended Posts