Jump to content

Recommended Posts

Posted

samme å som 190e med 16v motor

284mm ventilert.

Lurer du på slike ting kan du bruke web-katalogen til meca.

der står det dim på delene å du kan trykke på "passer til følgene biler" å da ser du alle biler som har samme del.

Posted

Neida, bremser har jeg. Men tenkte på godkjenning ihenhold til turbokonvertering:-) Ble opplyst at jeg måtte ha bremser fra 300e, men også at jeg måtte sjekke om det ikke var samme bremser på disse bilene:-)

Posted

Heisann, kom over noen på et forum som sier at 91' 230e og 300e har samme bremser? Er det noen som evt. kan bekrefte dette? w124

Takk for svar :-)

200 forgasser, 200E, 200D og 250D hadde massive skiver foran, mens 230E og oppover hadde ventilerte. Over 200 hk er det enda større igjen.

Så, 230E og 300E skal -i utgangspunktet- ha tilsvarende bremser, men vær obs på at det er bare veiledende. Med Mercedes får man gjerne inntrykk av at det er flere avvik enn "normale", så helt sikker kan du ikke være uten å sammenlikne de to konkrete bilene i EPC, eller fysisk.

• 2 weeks later...
Posted

Heisann. Lurte på om det er noen som har noe tips/dokument som kan bekrefte at 230e og 300e har samme bremser og stab.stag (m. foring)?  :)

Bruk EPC, der finner du alt sånt.