w116 Posted January 12, 2016 Posted January 12, 2016 Kan noen hjelpe? Erfaringer? Tips? For en uke siden sa kona at bilen trakk dårlig, trakk ikke skikkelig ved gasspådrag. Jeg fylte tanken og kondensfjerner. Bilen gikk ca en uke helt normalt. I helgen var jeg ute og kjørte, bilen gikk helt fint. Plutselig stoppet den. Når jeg forsøker å starte den, starter den "så vidt", med ca 700-800 o/min så stopper den etter kun et sekund eller to. Gjorde mange forsøk og den stopper igjen, samme mønster hver gang. Når jeg sprayer startgass i luftinntaket går den, men på lavt turtall. Når jeg stopper tilførsel av startgass stopper den igjen. Har noen et tips? Mvh Kai Hermansen w169 Quote
lowman Posted January 12, 2016 Posted January 12, 2016 for det første..så skal du ALDRI ha kondensfjerner på en bil med elektronisk innsprøytning. når det kommer til probleme ditt så kan det være mange ting. men høres vel strengt tatt ut som du har ett enten drivstoff pumpe problem..eller muligens mange andre ting. du må få tatt en diagnose på bilen. men sviver den på startgass..så er det jo tydelig at den ikke får bensin ellers...så du har ett problem i innsprøytningssystemet.Spjeld..dyser, luftmasse måler,bensin pumpe..styreenhet... Quote
w116 Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 Ok, takk. Var faktisk ikke klar over dette med kondensfjerner til injection. Hvordan løser man da problemer med kondens? Jeg har tenkt tanken på tett drivstoffilter eller defekt pumpe. Men nå er den på BOS, de tar en diagnose så får vi se. Takk Mvh Kai Quote
bige Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Ok, takk. Var faktisk ikke klar over dette med kondensfjerner til injection. Hvordan løser man da problemer med kondens? Jeg har tenkt tanken på tett drivstoffilter eller defekt pumpe. Men nå er den på BOS, de tar en diagnose så får vi se. Takk Mvh Kai Dagens bensin inneholder ca 5% ethanol (sprit) fra pumpa ... Tatt fra Statoil..... Ja, inntil 5 prosent, men kun på Østlandet – det vil si 40% av det norske markedet. Dette er iht den norske europeiske standarden for bensin, NS-EN228 Quote
Skrotenisse Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 Hadde du bare bodd i Oslo kunne jeg hjulpet med diagnose... Quote
lowman Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 det kommer ikke nevneverdig kondens om du ikke da kjører med 10 liter på tanken vil enhver tid... Det beste "trikset" er faktisk å kjøre med masse bensin i tanken,,og aldri kun kjøre med lite innhold somsagt. Quote
w116 Posted January 14, 2016 Author Posted January 14, 2016 Det har jeg sagt til kona også (konebilen..) Men nei da, tanken skal kjøres helt tom - hver gang. Takk for gode tips og råd:) Mvh Kai Quote
lowman Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 det er greit nok å kjøre tanken tom ,ser jeg for meg...men at det da blir fyllt FULL tanke etter hver gang.. og at man ikke kjører med 10 15 liter...og så kjører tanken tom..og såå fyller 10 15 liter på igjen...DA blir det kondens men ja..håper det ordner seg. Du bør nok få tatt en diagnose somsagt Quote
w116 Posted January 14, 2016 Author Posted January 14, 2016 Update ; bakover sveis;) joda det var bensinpumpen. Bra tenkte jeg, det fikser jeg selv. Men dette var selvfølgelig noe spesielt, typisk a og b klasse - pumpa er i tanken Og koster skjorta. Ikke er det åpning innenfra heller.. Tanken må ut! kr 9000, - kommer moroa på. Jeg ligger ikke ute i 20 minus og skrur bensintank. Får selge katta og knuse sparegrisen til barna Quote
Skrotenisse Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 Jeg kan skifte den jeg... Om du er i område? Quote
lowman Posted January 14, 2016 Posted January 14, 2016 Update ; bakover sveis;) joda det var bensinpumpen. Bra tenkte jeg, det fikser jeg selv. Men dette var selvfølgelig noe spesielt, typisk a og b klasse - pumpa er i tanken Og koster skjorta. Ikke er det åpning innenfra heller.. Tanken må ut! kr 9000, - kommer moroa på. Jeg ligger ikke ute i 20 minus og skrur bensintank. Får selge katta og knuse sparegrisen til barna bra :)forøvrig så ligger di "FLESTE" mercedes bensinpumpene i tanken.Det er FØDE pumpa som ligger i tanken..mens høytrykkspumpa er den som sitter på selve motoren. men du får bite tenna i sammen..og få den skifta Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.