Stjerneglis Posted December 13, 2006 Posted December 13, 2006 Jeg lurer bare på om det er LEDs eller vanlige lyspærer i ambient lights i innertaket i 211 bilene. Jeg bare nyter disse lysene men tenker noen ganger på den dagen de må skiftes... Det er mulig å justere lysstyrken i disse lysene, og for vanlige lyspærer forlenger man levetiden betraktlig når de dimmes ned littegrann... Det sitter en LED under speilet som kaster et diffust lysskinn ned på midtkonsollen og girvelgeren... helt konge!
Guest 1442 Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Coolt, du har sikkert også lagt merke til lysene i overkant av alle døråpnerne og i hanskromåpneren, disse kan dimmes på samme måten, Jeg tror det er "vanlige" glødelamper i taklyset.
Stjerneglis Posted December 14, 2006 Author Posted December 14, 2006 Og det er i tillegg lys under forsetene som lyser opp fotbrønnene i baksetet... Jeg kjørte heromdagen en W211 Classic (taxi) i Tyskland, og den hadde faktisk også lys i døråpneren. Det er utrolig hvilken effekt slike smådetaljer gir for helhetsinntrykket av bilen.
Geggi Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 Er det ikke standard det da? Med lys i døråpneren mener jeg.
Stjerneglis Posted December 14, 2006 Author Posted December 14, 2006 Tydeligvis standard ja. En annen kul sak er taxameter-display innebygd i speilet i taxiene i Tyskland...
Trond Roald Posted December 14, 2006 Posted December 14, 2006 så på epc at det var en vanlig pære og en 6watts xenon pære! kostet rund 50kr for den pæren.211 er kjempe tøff innvendig i mørket....
Guest Ole Pedersen Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Er ikke alt dette standard i 210 også? Jeg har det iallefall og jeg antar at min ikke er verdens råeste. Olè 2000 E0220 CDI Avantgarde
Stjerneglis Posted December 15, 2006 Author Posted December 15, 2006 så på epc at det var en vanlig pære og en 6watts xenon pære! kostet rund 50kr for den pæren.211 er kjempe tøff innvendig i mørket.... Forhåpentligvis er det en grei sak å pille ut lampa for å skifte pærene. Stortsett er det veldig greitt å bytte pærer i interiøret på MB (bare man vet hvordan det gjøres). Godt å vite at man slipper å skifte havle taket fordi en pære har gått et eller annet sted...
Sven Håkon Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Lys i dørhåndtakene osv, er en del av Avantgarde-ustyret, evnt noe som kommer med 'lys-pakken' såvidt jeg vet?
TEH Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Jeg har Classic og har lys i dørhåndtak og handskeromlås, så jeg tviler på at dette er noe avantgardeutstyr. Har heller ingen utstyrskode som tilsier at det er noen form for lyspakke på min! Lyset på girvelgeren og i fotbrønnene bak har jeg ikke lagt merke til. Skal sjekkes!!
Stjerneglis Posted December 15, 2006 Author Posted December 15, 2006 Jeg fant idag ut at lyset i fotbrønnen (i hvertfall foran) ikke blir skrudd av, men dimmes ned når dørene lukkes slik at det alltid er et lysskinn der nede... Skal be ungene sjekke baki også. Ikke så lett å få gjort det mens man ratter doningen
Stjerneglis Posted December 15, 2006 Author Posted December 15, 2006 så på epc at det var en vanlig pære og en 6watts xenon pære! kostet rund 50kr for den pæren.211 er kjempe tøff innvendig i mørket.... Lurer på hvordan nye S-klassen ser ut i innvendig i mørket....
Simen Malerbakken Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 Her er et bilde av en S-klasse i mørket Ambient light kom på 210 i 2000 da med lys i fotrommet foran og bak, i midtspeilet som lyser ned over midtkonsollen og utstigningslys samt i døråpneren innvendig. På 211 gikk de lenger og på 221 har de gått enda lenger.
Trond Roald Posted December 15, 2006 Posted December 15, 2006 så på epc at det var en vanlig pære og en 6watts xenon pære! kostet rund 50kr for den pæren.211 er kjempe tøff innvendig i mørket.... 6 watt xenon-pære ?? Var det bilde av den, og hvilken type sokkel er det???? Kan det være noe å stappe inn i parklysene tro ??????????? ja,det var bilde! men,så ikke så nøye etter. vi hadde ikke på lager,så jeg fikk ikke sett de.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now