Thomas myrslett Posted January 10, 2016 Posted January 10, 2016 Får bare lunken kald luft i dyser. Har byttet vannventilen med samme resultat. Slangen inn til vannventil er veldig varm. Motor har temp på rundt 90 grader. Ingen feilkoder. Hva kan være feil? Har hørt det skal sitte et spjeld en plass som blander vam, og kald luft så man får den ønsket temp på luften. Noen som vet mer om dette? Hvor i dasjbord sitter dette? Hvordan komme til det å sjekke dette? Noe funksjon er det får når eg stiller bryteren på det kaldeste så blir det iskald luft. Quote
Christian Sørensen Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Slår termostaten din ut? Det vil si, står den lukket eller åpen når bilen har den temperaturen du nevner? Jeg tenker med engang at den er gåen og ikke åpner, slik at du dermed ikke får varme i kupe. Quote
Thomas myrslett Posted January 11, 2016 Author Posted January 11, 2016 Termostaten er i orden. Motorn er varm hele tiden. Quote
Marevan Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Rense kjølesystemet? Tipper det er lite varmeveksling som foregår, eller så er det feil med spjeldene som blander kald og varm luft. Quote
Kenneth Sivertsen Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 Hadde samme problem på brodern sin, denne blåse kun kaldluft. Der viste det seg å være fremre sam hjerne som var gåen. Etter bytte av den så er det skikkelig godvær inne i bilen Fremre sam hjerne er den sikringsboksen i motor rommet rett ved frontruta. Jeg kjøpte en brukt en på hugger til 800.- å den funker som bare det. Quote
Thomas myrslett Posted January 11, 2016 Author Posted January 11, 2016 Takker så mye får tips:-) skal ringe høggern i morgen. Vet noen hvor i dasbord spjeldet står? Kan eg åpne det manuelt inntil eg får i orden? Quote
lowman Posted January 11, 2016 Posted January 11, 2016 du skriver ikke noe om hva type 211 det er.. men Det ER en duo ventil på 211 også...har du ikke varmluft..så kan det være denne ventilen som ikke fungerer. Quote
Thomas myrslett Posted January 11, 2016 Author Posted January 11, 2016 Er en 220 cdi stv 2 sone klima. 2005 mod. Har byttet ventilen som står under vindusvisker. Står fast på rørendene fra cupe radiatoren. Hvor er duo ventilen plasert? Quote
KennethJ Posted January 12, 2016 Posted January 12, 2016 Krana under vindusviskerne er den som kalles duoventil. Quote
seilern Posted January 15, 2019 Posted January 15, 2019 Hoi Har litt av samme problemet med min 211 08 mod. Det blåser nordavind med kald luft, men skrur jeg opp temperaturen i bilen til 30 grader går vifta som bare det, men del kommer ikke luft igjennom dysene. Hvordan kommer jeg til sqjeldet som veksler mellom varm og kald luft ? Annet jeg bør sjekke ? Quote
Jøran89 Posted January 16, 2019 Posted January 16, 2019 Sjekk ventilen, som er nevnt over her. Den finner du under frontruta. Skru av visker mekanismen, og noen deksler der, så finner du den. Har gjort dette på to 211er, men er en stund siden nå. Hos meg var det ene loddingen på motoren til denne ventilen, som var gått av. Quote
seilern Posted January 16, 2019 Posted January 16, 2019 Vill den slutte å blåse i dysene inne i cupeen da ? Trodde den vill blåse,men bare kald luft. Stig Quote
Jøran89 Posted January 16, 2019 Posted January 16, 2019 Det vet jeg ikke. Husker bare at det kom kun kaldluft da dette skjedde. Quote
seilern Posted January 16, 2019 Posted January 16, 2019 Ja hadde problem med duo ventilen på 210'en min, der blåste det bare kalt. Men det blåste. Skal grave med ned til den og sjekke, men tror jeg blir skuffet... den er nok i orden tror jeg Quote
Recommended Posts