Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har ett sett nyrestaurerte "orginale" Penta (made in England). Dette er de "orginale" AMG kopiene, som ligner mest. 7x15", ET11.

Felgene har blitt glassblåst på innside og utside og lakkert sort. Kant har blitt slipt og polert før hele felgen har fått et lag klarlakk. Nye Viking 205/60-15 sommerdekk. Pris 10.000,- (langt under selvkost..)

Posted

Hei Anders.

Jeg vet ikke om du har kjøpt felger, men jeg fant en liten notis i arkivet mitt som kanskje er interessant:

Felger 8x16 ET 11 kunne i følge AMG katalogen leveres med følgende kombinasjoner av dekk på en W123:

Foran          Bak

205/55-16    205/55-16

205/55-16    225/50-16

205/55-16    245/45-16

225/50-16    225/50-16

225/50-16    245/45-16

Dette er gamle data, så forbehold tas om endringer i tilgjengelige dekkdimensjoner.  Jeg husker f.ø. en notis fra medlem Alexander her i forumet, at han byttet fra 225 til 205 i bredde på forhjulene fordi 225 var ubehagelig å kjøre med.

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Jeg husker f.ø. en notis fra medlem Alexander her i forumet, at han byttet fra 225 til 205 i bredde på forhjulene fordi 225 var ubehagelig å kjøre med.

Støtter dette, for det vil spore med for brede dekk foran. Bak har man mye å gå på, og man vil ikke legge merke til sporing like mye som foran. Men praktisk, så er lik dim på alle hjula å anbefale, da men kan bytte rundt om etter behov.. Så fort man begynner å tulle med bredere dekk bak, samt at dekka er avhengig av rulleomkrets, så må dem jo stå der dem står til du må bytte dem