Oskar87 Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Hei! Sliter med glødelampen på min Vito. Har nettopp skiftet Glødeplugger. Er det noen som vet hvordan man kan få fjernet disse? Quote
Skrotenisse Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 Hvor bor du? Hvordan er batteritilstanden? Quote
Oskar87 Posted January 9, 2016 Author Posted January 9, 2016 Tønsberg. Batteritilstanden er god vil jeg tro. Har ikke hatt noen problemer med dette i vinter. Quote
Skrotenisse Posted January 9, 2016 Posted January 9, 2016 Søren, hadde du vært i Oslo kunne jeg sjekket med diagnose. Quote
Oskar87 Posted January 11, 2016 Author Posted January 11, 2016 Hmm... Er det noen som har prøvd denne diagnosetesteren, som kunne sjekket om den kan nullstille glødelampa? http://dashcambutikken.no/produkt/bildiagnose/icarsoft-i980-mercedes-benz Jeg vurderer å teste noe slikt istedenfor å dra til verkstedet med bilen. Regner med det vil bli dyrere enn selve prisen på testern Quote
lowman Posted January 12, 2016 Posted January 12, 2016 hva er probleme egentlig...?Det er jo en merkelig måte å beskrive feilen på "jeg har problem med glødelampe..jeg har skfitet glødeplugger...hvordan får jeg fjernet disse? Det er ingen NULLstilling av glødelampe lampa. Lyser glødelampa etter at du har skfitet glødeplugger så er feilen ikke reparert..og feilen kan ofte ligge i glødereleet også..men kan også være lednings/kontakt feil på glødeplugg hettene. Det er ofte lurte å feilsøke skikkelig på glødeannlegget før man bare begynner å sifte deler. Du må se om glødepluggene får strøm i første omgang.får dem ikke det..så må du måle ledningene fra gløderele til glødepluggene..er disse iorden..så må du se om glødereleet får strøm..osv osv osv.. Quote
Oskar87 Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 Problemet var at glødelampa lyste konstant fra jeg startet bilen.. Men fikk fikset dette nå med nullstilling/sletting av denne feilkoden Quote
lowman Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 ja okei--viss det var lagrete feilkoder..så går det ann og slette dem ja. Men er det en konstant feil med glødesystem..så nytte det ikke å "slette" men bra det ordna seg da Quote
Recommended Posts