mikkelrev69 Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Hei. Tenkte å bytte lambdasensor i helga og håper noen kan gjøre meg litt klokere ang. noen spørsmål som åpenbarte seg. Søkte rundt i forumet uten hell.. Klarer jeg å løsne med bare fastnøkkel og CRC eller er det bare å glemme? (vanskelig å få tak i spesialpipe rundtom her) Skal det påføres noe tetningstoff e.l. på gjengene ved montering? Må jeg bruke momentnøkkel også? (så nemlig i en video at det ble brukt på en C-klasse.. 15 nm tror jeg det var) Quote
modzona Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Jeg byttet med fastnøkkel. Svært enkelt å komme til. Selve kontakten ligger under teppet i passasjer fotbrønnen. Så du napper bare den ut så kan du tre på ring siden av fast nøkkelen. Min lambda kom med guffe på gjengene. Hvis din ikke gjør det så ha på en dert kobberpasta eller et middel som gjør samme jobben. Må ikke ha momentnøkkel men skader ikke å bruke en hvis man har det. Den skal ha 50-60nm. Quote
mikkelrev69 Posted January 7, 2016 Author Posted January 7, 2016 Mange takk for meget raskt og godt svar! Da hiver jeg meg rundt straks lambdaen kommer i posten, forhåpentligvis på lørdag. Skal på EU på mandag... Bestilte original Bosch så da kan jeg vel håpe på ferdigsmurte gjenger også, men har uansett kobberfett.. Quote
Jørgen F.J Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Jeg fikk min løs ved å kjøre motoren go og varm så eksosen var varm. Når den ble kald rikket den seg ikke. Quote
Jørgen F.J Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 OG vil anbefale å ta ledningene ut å tre "ring" siden av nøkkelen på. Fort den glepper med andre enden. Quote
mikkelrev69 Posted April 20, 2016 Author Posted April 20, 2016 Fungerte faktisk bedre ved å bruke ringnøkkelen isdedenfor spesialpipa. Ble vanskelig å komme til med skralle/arm på toppen av pipa da sensoren peker rett opp og det blir trang oppunder. Brukte crc på først og sensoren løsna etter noen slag med hammeren på nøkkelen. Hele jobben tok vel 15 min da jeg har tilgang på lift og kan stå oppreis under.. Sent fra min SM-N910F via Tapatalk Quote
Recommended Posts