audundude Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Har en defekt taklysmodul på E270cdi med soltak. Den er merket A211 820 54 01/7D43. Noen som har rep-råd for desse, evt vet hvor jeg kan kjøpe ny uten at det koster 5-6 lapper? Eg tror den er gåen: Den fusket og virket av og til, hadde den ut. Kontakt og print var korrodert, vasket med spray såg bra ut, men nå er det fullstendig dødt. Takknemlig for innspill. Quote
Skrotenisse Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Hvor i landet befinner du deg? Jeg kan sjekke lodding og strømkretsene.. Oslo Quote
Eirik Tømmerås Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Har du prøvd klipp og lim inn i google? Jeg har prøvd og fikk mange treff på ebay med det nummeret, et par hundre kr. Quote
audundude Posted January 7, 2016 Author Posted January 7, 2016 Eg har prøvd Google ja men ingen relevante treff på akkurat det nummeret. om man ser på det som tilbys så stemmer ikkje nummerrekka heilt. Quote
Eirik Tømmerås Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 OK, jeg bare googlet kjapt og sjekket ikke nr. Quote
KennethJ Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Eg har prøvd Google ja men ingen relevante treff på akkurat det nummeret. om man ser på det som tilbys så stemmer ikkje nummerrekka heilt. Det er ikke så rart, for den delen var den første varianten. Siden er dette andre nummere du kan bruke: A 211 820 57 01 A 211 820 62 01 A 211 820 87 01 De fire siste tegnene er bare fargekode, jeg har ikke sjekket om det er kurant å bytte deksler.. Jeg har hatt samme problem, det er nok takluka som er årsaken. For min del endte jeg med bytte av hele lampa, kjøpte ny i Tyskland for drøyt 4000,- tror jeg det ble. Den må også programmeres etter bytte, dette kan man gjøre med stardiagnose. Quote
Sven Håkon Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Som Kenneth skriver kan du fint bruke andre lamper enn kun nummeret du har på den originale - jeg har selv taklampe fra facelift-modell i min 2005 for eksempel. Men, dersom du har korrosjon her bør du sjekke soltaket for lekkasjer. Jeg slet med det samme den første tiden jeg eide min bil, og til slutt låste soltaket seg (selvsagt i åpen stilling) på grunn av rustne vaiere: På et senere tidspunkt førte korrosjon i taklampen også til at bilen ble tappet for strøm fordi innvendig lys ble skrudd på i tide og utide. Quote
Tor Didriksen Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 TIPS ! Prøv Simco AS, Greåker. Har fått reparert en del elektronikk til min S320CDI der. Quote
Recommended Posts