Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det er forskjell på hva de er oppgitt til å hva de senker å.

Min bror har en 220te med 40mm H&R å den er veldig lav.

Hadde den f.eks vært 2cm lavere hadde den ligget helt neppå.

Men mener jeg har sett at H&R har 60mm.

Du er helt sikkert klar over tykkelsen på putene.

Posted

BT = BilTilsynet.

Husk at noen sett har samme til alle modellene (fra 200 til 320) å da sier det seg selv at de senker forskjellig pga vekten. Å andre har ikke til alle typer, så en må sjekke at den aktuelle bilen står i dokumentene.

Posted

Husk også at "Biltilsynet" ikke er noe gyldig å søke på eller lignende, det har hett "Statens Vegvesen Trafikkstasjon" siden midten av 90-tallet. Begrepet "Biltilsynet" eksisterer kun på folkemunne av gammel (u)vane. :)

Posted

statens vegvesen trafikkstasjon kaller seg selv biltilsynet, selv etter at de ble statens vegvesen  :P

Dette er nok for å forenkle litt, skal du til statensvegvesen så er det så mangt.

Du får coilovers til 124,men dette blir ikke godkjent så lenge 124 ikke er levert med coilovers, mcpherson eller hva du vil kalle det.

124 har alltid hatt separat fjør og demper.

Posted

Har de ikke tüv så får du de ikke godkjent.

Da må du bruke et godkjenningsorgan som f.eks tüv, dekra å få de til å godkjenne det. Da må du ha dok på delene (material, type herding+++++) å så må de teste det på en bil.

Max forakselvekt på 1085kg var mye.

Redd de ikke senker så mye foran da.

Den høyeste vekta jeg har sett på 124 er 1025kg(300-24,320,300tdt,v8)

Posted

Disse fjærene senker MYE!! viss du har tung motor. Satte dem på en s124 E300 Diesel (24V) og målte fra Nav til hjulbue og det var 28CM. Og disse følger det med Tuv papirer