Vaajaren Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Muligens ikke en helt vanlig problemstilling å ønske å montere et bilsete utenfor bilen! Men her er casen; Vurderer å prøve å montere et bilsete som "førerstol" på båten jeg jobber. I utgangspunktet skal det gå fint å bruke fundamentet/søylen som er der, bare å skru eller sveise på en plate som bilsetet kan skrues i. Så den delen er kurant nok. Så, til det verre. Noe av grunnen til at jeg kunne tenkt meg et bilsete fremfor de skipsstolene vi har pr idag er alle funksjonene, som elektrisk rygg, nakkestøtte, varme og ventilasjon (jada, både NorSap, Alutech og mange andre leverandører lager dette til båt). Det er 12v så det løses med omformer, men hvordan kan alt styres? Setene fra feks M-klasse har jo alle knappene unntatt varme/ventilasjon montert på setene. Men er alt denne ruklet styrt via canbus systemet? Da vil det jo bli en helt uløselig oppgave uten å bygge hele bilen ombord... eller? Her er det rom for kreative elektronikkguder å utfolde seg Quote
bige Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Har en bekjent som ville gjøre det samme og han ble annbefalt seter fra bmw 6 serie , der ligger all styringen i sete og trenger bare 12v inn Quote
Recommended Posts