Jonas94 Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 Normalt at den her tikker hele tiden når det er kaldt? Ble forklart tidligere at den: Tar gass fra tanken og veivventilasjon og kjører det inn i en kullfilterboks og samler det der. Og så er det vel en forbindelse til innsugsmanifold, så motoren "spiser"gassen. Sånn helt forenkla forklart. Men hvorfor tikker den hele tiden nå på vinteren? Synes også bilen ryker mere enn før, men et er jo ikke unormalt pga temp forskjellen ved eksostemp og utetemp. Ved null 0Grader og litt turtall(4000O/min+) så røyk det godt tidligere i vinter(kondens..?). Quote
Tor Anton Posted January 6, 2016 Posted January 6, 2016 på min e280 s210 så går den hele tiden på sommeren også,men jeg hører den bedre på vinteren. jeg har sjekket på en w202 en gang (målte denne mens jeg brukte bilen) å der ble den aktivert da motoren ble ca 70grader. Stoppet og startet jeg virket det som det gikk på tid før den startet å jobbe. Quote
Jonas94 Posted January 6, 2016 Author Posted January 6, 2016 Min aktiviseres mye tidligere synes jeg. Hva er dens funksjon:)? Quote
Tor Anton Posted January 6, 2016 Posted January 6, 2016 Min aktiviseres mye tidligere synes jeg. Hva er dens funksjon:)? Det har du jo svart på selv i første innlegg Quote
lowman Posted January 6, 2016 Posted January 6, 2016 Min aktiviseres mye tidligere synes jeg. Hva er dens funksjon:)? Det har du jo svart på selv i første innlegg Quote
Tor Anton Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 vel, det er ihvertfall nesten riktig Da den åpner så drar du gass fra bensintanken via kullfilteret inn i gass-spjeldet. Quote
Recommended Posts